Mordet i Eiffeltornet



Idag läste jag ut denna deckaren! Den utspelar sig i Paris i slutet på 1800-talet och en bokhandelsägare utforskar några mord som har begåtts på samma sätt; med bistick. Eller?

Hah, konstig resumé men men. Jag gillade den, den var spännande och jag kunde inte gissa vem mördaren var, alltså en bra bok. :) Jag tror jag är lite romantisk och gillar romaner (och andra böcker) som utspelar sig innan 1900-talet. Helst ska det vara böljande klänningar och artiga gentlemen också, men jag är flexibel och slukade denna boken. Ibland fattade man inte riktigt varför han hade skrivit som han gjorde, i och med kärleken till en rödhårig konstnär. Men kärleken är ju lite galen ibland, visserligen.
Till deckarläsare och romantiker som jag att läsa! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Josefine!! Nu har jag borjat titta i din blogg! Jattebra med nya boktips, har bara ett par bocker kvar har. Jag blev jattesugen pa den har nar jag horde forfattarna prata om den, tva sma korta franska sota tanter. Jatteroliga var dem ocksa!! kanske ska ta och lasa den nu nar jag vet att det inte bara ar tantlasning. :)

2011-03-21 @ 18:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0