Turridning med islandshästar!

Vi var ju på turridning igår på fina islandshästar. Nu får ni massa bilder att titta på som duktige Albin tog innan och medans vi red! Enjoy :)


Albin tyckte jag skulle se bestämd ut, så varsegoda :P Hittade mina gamla ridbyxor och skor och strumpor också. Plus hjälm men den var lite liten :P


Mamma och jag med västar. Alltid bra att ta det säkra före det osäkra!


Pappa ser glad och nöjd ut!


Mamma fick rida den fina Hjartagna, eller Hjärtat som hon kallades :)


Mamma på Hjärtat, hon är så nöjd! :)


Albin på Sigyn.


Jag på Brage, mamma på Hjärtat och pappa på Heppni. Brage var jättesöt men lite seg och ville helst inte gå så fort om han inte var tvungen.


När vi fikade kliade sig Brage ordentligt.


Pappa fick hjälmmärke :P


Albin är nöjd på Sigyn, mamma är superglad på Hjärtat och pappa är nöjd på Heppni. :)


Färdiga med turen! Jag har så ont i rumpan efter sadeln, vad ska man göra? :P


Albins Sigyn hade rätt lång pannlugg, lite hippieaktig :) Hon var 26 år, rätt gammalt men hon var piggare än min Brage :P


Det var en jätterolig tur fast det blev inte så länge och ingen galopp för pappa och Albin var ovana så vi tog det rätt lugnt och skrittade mest. Men det var kul ändå!

Islandshästar är mina favoriter, de är väldigt speciella och mer lugna än vanliga ridskolehästar, och så tycker jag att de är mycket finare utseendemässigt :)
Gillar ni isisar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0