The Tourist



I förrgår såg vi denna filmen som handlar om en turist (Johnny Depp) som blir indragen i en pengahistoria med maffiatyper och en tuff kvinna (Angelina Jolie). Vem är den som den säger att den är och vem kan man lita på?

Älskade att den utspelar sig i Venedig! Jag gillar att samla ihop lite filmer och bli inspirerad av att åka iväg till det vackra landet. Det var lite sneaky att man inte riktigt att alla var de som de sa att de var. Lite Agatha Cristie över det hela, att man aldrig riktigt vet säkert vem som är skyldig.
Jag tyckte att den var rätt underhållande och spännande även fast jag ibland har lite svårt för Angelina, hon är lite för mycket och för medvetet famme fatale. Men Johnny Depp är ju ofta trevlig att titta på :)
Om ni gillar action och fina Venedig så rekomenderar jag den och tycker att ni ska lägga lite tid på att se den någon regnig kväll (eller solig dag, välj själva! :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0