Kärlekens arkitekt



Den här boken handlar om Rom under andra världskriget och Montse och José Maria som blir spioner och måste ta reda på vad Prins Junio Valerio Cima Vivarini egentligen vill och varför han hjälper dem. I en bok hittar de Skaparens karta och de upptäcker att det är väldigt många som vill få händerna på boken och kartan. Vem kan man lita på?

Ganska spännande, jag valde den mest för att handlingen utspelar sig i Rom, för jag gillade verkligen att vara där. Det handlade inte mycket om Rom dock men en del om Hitler och Himmler och mycket om deras spioneri.
Lite deckaraktig men det är en roman.
Den var lite långrandig ibland men det var kanske för jag valde att läsa mer "intressanta" böcker och la den lite åt sidan så det blev inte så sammanhängande.
Men en intressant vinkling på nazismen och Italien, värt att läsa iaf. Om du inte gör som jag och "glömmer bort" den :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh tack :D Jag har lånat "att vara nikki" men den andra fanns inte :( Men den e iaf riktigt bra den oxå :D

Kram

2011-07-04 @ 17:25:15
URL: http://kosmikarlsson.blolgg.se
Postat av: kashaya

Låter som en annorlunda bok-

2011-07-04 @ 23:50:10
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Josie

Jag tycker absolut att du ska läsa alla böckerna, så det är ju bara att vänta tills den kommer in på bibblan igen!

Kram

2011-07-05 @ 11:39:57
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0