Kimono Fusion

Här kommer bilder från utställningen!


Det fanns såklart massor av kimonos där. Många var gamla, 40-tal och uppåt men flera var äldre än så. Spännande!


Jag skulle vilja ha en kimono.. :) Men de är väldigt dyra oftast. 100 000 kr är inte ovanligt.


Många pyntar naglarna mycket i Japan. Här var några exempel. Det fanns några exempel på fina ätpinnar också.


Snygga naglar :) Men jag skulle aldrig kunna ha sånna, skulle bara råka bryta dem hela tiden.


Små origamifigurer.


Det fanns också en designer som blandar stilar. T.ex. gamla kimonos och anime eller mangafigurers kläder.


Detta var nog min favorit :)


En vägg som målades speciellt för utställningen.


Jag hittade en rolig figur att gömma sig bakom.


Den lilla var sötast men lite väl liten, tom för mig som är rätt kort :P


Albin hittade också en figur, lite mer speciell.


Hittade massa cosplay-peruker med olika hårpynt. Väldigt coolt!


Noh-teatermasker.


Coola lösögonfransar :) Tror dock det är mest män som spelar Noh-teater och har på sig masker.


En cool väggmålning, som gjordes speciellt för utställningen. Resten är ju lånat.

Det var väldigt kul och intressant och jag tror (och hoppas) att Albin tyckte att det var kul också. Vill hemskt gärna åka tillbaks till Tokyo och ta med honom och visa allt coolt :)
Nu ska jag nog se en film!

Kommentarer
Postat av: MADDES

hehe söt du är som svamlar :p tack för att du tyckte till i alla fall.



vilken läcker utställning det såg ut att vara!

2011-01-13 @ 21:02:06
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Fin bilder och kul med utställning.=) Jo det är en hel del jobb på examensarbetet nu så det ska bli klart någon gång. Vad skönt, då kanske man slipper läsa mer om deras tjaffs i tidningarna nu ett tag då.

2011-01-14 @ 00:41:51
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0