Halva liv

Mats Strandbergs bok Halva liv läste jag ut igår.



Den handlar om Jessica som inte kan sluta tänka på sin stora kärlek Jakob, som en dag helt plötsligt försvann och lämnade bara en lapp efter sig där det stod "Förlåt mig. Jag kan inte berätta varför. Leta inte efter mig. Hata mig inte." När hennes farmor dör får hon mycket att tänka på, speciellt när hon får en bok som hennes farmor skrivit till henne. Som handlar om den stora hemligheten som finns i släkten.

Den var bra, riktigt bra. Jag kunde inte sluta läsa och om jag var tvungen var det rätt motvilligt. Man kom fort in i berättelsen och blev nästan lika galen som Jessica när hon trodde att hon såg Jakob i vart och vartannat mansansikte.
I slutet av boken blev den också lite deckaraktig, inget fel med det men det kändes inte riktigt rätt placerat. Annars skulle jag nog klassa den som chiclit.
Den handlar lite om 50-talets Sthlm och det gillade jag.
En intressant bok för bokslukaren! :)

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Låter som en intressant bok.=) Ok, men då har du fått något gjort idag ialllafall.

2011-02-13 @ 22:12:58
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0