Frestad

Jag läste ut Frestad av P.C. Cast & Kristen Cast igår.



Jag läste också en recension i GP igår, en Graffiti-anställd hade recenserat denna. Hon gillade den lite men gillade inte slutet riktigt. Knasigt, för slutet var otroligt bra. Lite grann som sista Harry Potter-boken. Oväntat liksom. Jag gillade det. Den var också lite annorlunda skriven, man fick se mycket ur andras synvinklar och inte bara Zoeys och det var uppfriskande och syggt gjort.

Som ni kanske förstår handlar denna boken om Zoey Redbird som är en vampyr(elev) som går på Nattens hus-skolan för vampyrer. Men det är mycket kaos. Överprästinnan Neferet, som Zoey trodde att hon kunde lita på, har åkt till högsta rådet för vampyrer för att försöka bli överprästinna över alla vampyrer i hela världen tillsammans med Kalona, som påstår att han är gudinnan Nyx gemål Erebus.

Väldigt krångligt om man inte har läst de tidigare böckerna, jag vet. Men passa på att göra det, för att komma till denna boken för jag tyckte att den var riktigt bra. Det är ju samma stuk som i de andra böckerna men mer spännande den här gången.
Även om jag föredrar Twilight-serien, så är denna bra om man har läst om Twilight för många gånger och vill prova på något nytt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0