The Fighter



The Fighter är baserad på en verklig historia och handlar om bröderna Dick och Mick som båda är boxare, Dicky boxas inte längre utan är Mickys tränare, deras mamma är manager. Dicky har problem med knark och sviker sin familj gång på gång. Micky får en chans att boxas och kanske lyckas men då får det vara utan hans struliga bror och bråkiga mamma. Fixar han att boxas utan familjen eller måste han sluta som boxare?

Verkligen en bra film, förstår att den fick 2 Oscars. Mark Wahlberg gör ett jättebra jobb som Micky Ward och Christian Bale är strulig som brorsan Dicky Eklund. Jag gillar egentligen inte boxning men det blir så spännande ändå, jag rekomenderar verkligen den här filmen.
Jag har lånat filmen av pappa. Det var väldigt roligt, vi satt på landet och jag surfade runt och läste bloggar och såg att The Fighter hade släppts på dvd. Frågade min bror om han hade sett den och det hade han och han tyckte om den. Jag sa till pappa att det finns en film här som är baserad på verkligheten och fått 2 Oscars och det handlar om boxning. Pappa kollade inte upp den utan beställde den rakt av. :)
Vi känner vår pappa, han tycker inte om sci-fi (t.ex.) men verklighetsbaserade filmer går verkligen hem.
Iaf: en superbra film, se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0