Rango


Den här GIFen fixade sötaste Albin till mig :) Cool va? Det är från favoritscenen i filmen ;)

Rango
är en kameleont, rösten görs av Johnny Depp, som gillar skådespeleri och att prova på olika roller. Men han blir strandad i öknen och kan inte ta sig därifrån själv. När han försöker överleva som bäst träffar han på Beans, röst av Isla Fisher, som tar honom till staden Dirt mitt ute i ingenstans.
Väl där försöker han smälta in, provar olika roller, t.ex. den hårde Vilda Västern-killen (typ Clint Eastwood? :)) och hamnar i lite trubbel när han försöker övertyga alla att han kan hämta tillbaks vattnet som har försvunnit till staden igen.

Jag tyckte att denna filmen var väldigt rolig och välgjord. Johnny Depp är alltid bra, själv storyn är annorlunda men bra skriven och skådespelarna (eller iaf rösterna) är bra utvalda. Märkte visserligen inte att Bill Nighy gör rösten till den onde skallerormen Jake, men kul ändå :P
Intressant budskap i filmen, eller man ser väl det budskap man vill och då såg jag att man inte ska hålla på att ljuga och trassla sig längre in i lögner, det går alltid illa...
Men rolig film! Tycker aboslut att de som gillar animerade filmer ska titta in denna, om ni inte redan har gjort det, jag är väl lite efter :)

Har hållt på och städat idag och slängt lite skräp men nu ska jag slappna av i soffan framför den tecknade Alice i Underlandet, kul när man har läst boken! Hörs later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0