På vinst och förlust



Den här boken handlar om Brian som ska börja på college och blir kär i Alice. Hon är otroligt populär och vacker och Brian är ganska töntig och säger nästan alltid fel saker vid fel tillfällen och blir ofta nervös och kan inte sluta prata. En vandrande katastrof, alltså. Brian är bra på frågesportsfrågor och kommer med i collegelaget som ska tävla i ett frågesportsprogram i TV.
Detta utspelar sig på 80-talet men det känns som att det är nutid. David Nicholls verkar trivas bäst med att skriva på 80-talet, verkar det som. Har inte läst hans tredje bok än men kan tänka mig att den också utspelar sig på 80-talet.

Jag tyckte att denna var lite konstig, cet inte om jag tyckte att den var så bra. En dag är nog bättre, för den här karaktären känns väldigt jobbig. Blandning mellan en killversion av Bridget Jones och En shopaholics bekännelser, ungefär så pinsamt är allt han gör och säger. :P
Den var rolig ibland men inte hela tiden, den kändes lite medelmåttig. Men den passar kanske bättre för killar. Fast... Nästan inga killar jag känner läser böcker och om de nu råkar göra det, är det bara deckare de tar sig an. Sad to say..
Men men, om ni tror att ni gillar pinsamma berättelser och lite frågesport, så tycker jag att ni ska ge denna en chans. Den var inte urdålig :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0