Själens osaliga längtan



Den här boken handlar om Elspeth som dör i cancer och testamenterar sin lägenhet till sin tvillingsysters barn (som också är tvillingar). De har aldrig träffat sin moster och undrar varför hon skulle testamentera till dem och inte till sin syster. Det finns också märkliga krav i testamentet som förbryllar dem, men de bestämmer sig för att göra som mostern vill och flyttar från USA till London.

Jag tror inte jag har läst så mycket om tvillingar förut men det var intressant även om det vara var fiktion. Den är spännande och väldigt oförutsägbar även om den stundvis är lite konstig. Det var en del fakta med om bl.a. en kyrkogård och de som låg på den, och det var faktiskt intressant för det var i lagom mängd :)
Men det är alltid kul att läsa om London.
Boken var lite thrilleraktig i slutet, med väldigt förvånande slut men bra.
Det är kanske intressant att läsa boken om man är tvilling, vad vet jag, men jag tycker att den är intressant och tycker att ni som läser här borde läsa den också.

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Den där boken verkar bra tycker jag.=) Nej inget fel med romantiska serier med mode. Sånt gillas!

2011-04-13 @ 15:25:21
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0