Mysteriet på Père-Lachaise



Jag gillar verkligen de här böckerna om Victor Legris som är bokhandlare/detektiv i slutet av 1800-talet. Ett väldigt mystiskt försvinnande på ett kyrkogård, och fler försvinnanden blir det. Klarar Victor det på egen hand eller måste han få hjälp från ett oväntat håll? (Eller kanske mindre oväntat..)

Jag älskar denna sortens böcker, det är lite Agatha Christie över dem. Det är dessutom två små söta franska tanter som skriver böckerna, det är kul att tänka sig dem sitta och klura ut dessa mysterier, som jag får försöka lösa när jag kommer längre och längre in i böckerna.
Denna boken var inte lika klurig som den förra men minst lika bra. Det är intressant att man får veta så mycket om just Frankrike och 1880-talet, lite mer i slutet av boken, det är ett plus tycker jag.
Om ni gillar deckare men inte riktigt de blodiga, krypande liken-böckerna, så tycker jag aboslut att du ska få tag på denna boken! Läs helst den första boken före denna (Mordet i Eiffeltornet) men denna är klart läsvärd! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0