Kriget är slut



Alla har väl hört talas om Morgan Alling? Den rödhårige komikern som inte bara kan dansa (i Let's Dance) utan också cirkuskonster. Detta är en självbiografi om hans liv som inte direkt var lätt och roligt.

Jag vill inte berätta mer om den, ni får läsa den själva. Den var fruktansvärd vid vissa tillfällen, att folk kan bete sig så mot ett barn? Jag förstår verkligen inte att någon som har varit med om så mycket hemskt inte går sönder. Det är dessutom svårare att förstå att han kan fortsätta att vara glad och spexa som att ingenting har hänt. Det fixar bara väldigt starka personer, tror jag. Jag kan inte sätta mig in i hur det känns att bli sviken så många gånger, för mina föräldrar har alltid ställt upp för mig och peppat mig att tro att jag kan göra allt jag bara vill.
Jag tror att det är svårare att läsa en bok som är sorglig om man vet vem personen är.
Jag kan beröras av folk som skriver om svåra saker som hänt dem men det är inte alltid att man reagerar lika starkt som jag gjorde när jag läste denna boken.
Den är riktigt bra, även om den är sorglig. Rekomenderas till alla! Läs, läs, läs!

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Den där är jag grymt sugen på att läsa. Ok det låter ju intressant. Ska se om det går att se på nätet kanske.

2011-04-06 @ 17:19:12
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0