Tretton skäl varför

Jay Asher har skrivit boken Tretton skäl varför som jag sträckläste ut häromdagen. Boken lär ut att du kan inte stoppa framtiden. Du kan inte spola tillbaka det förflutna. Enda sättet att få veta hemligheten är att trycka på play.
Clay Jensen vill inte ha något att göra med banden som Hannah Baker spelade in. Hannah är död, resonerar han. Hennes hemligheter ska begravas med henne. Sedan berättar Hannahs röst för Clay att han finns med på hennes band och att han, på något sätt, är medskyldig till hennes död.
Clay fortsätter att lyssna hela natten. Han följer Hannahs inspelade röst genom den lilla staden och det han upptäcker förändrar hans liv.
För alltid.



Jag gillade verkligen denna boken. Han skriver så fängslande, även om det inte handlar om något positivt. Jag läser visst bara deppiga och svåra böcker nu för tiden. Men ändå, den var fruktansvärt bra.
Det är svårt att förklara varför jag tycker att boken är så speciell när det handlar om något så tråkigt som självmord men han fångar verkligen alla karaktärer så himla bra och jag tycker verkligen att du ska läsa denna boken, iaf om du är över 15.

Idag ska jag läsa ut min guidebok (har några till på lager) och sedan ska jag börja på en lite gladare bok; Vägen till Mars av Eric Idle. Han är ju fruktansvärt rolig så då borde boken också vara lite sån. Iaf inte deppig, hoppas jag. Men behöver inte för mycket depp på hösten.
Men snart ska jag sticka till jobbet, så vi hörs efter det senare ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0