The Carrie Diaries

Candace Bushnell har skrivit en ny bok som handlar om Carrie Bradshaw när hon gick i high school. Carrie - en småstadstjej som längtar till New York - ska just börja andra året på high school. Tills nu har hon varit supertajt med sina tjejkompisar, men så gör Sebastian Kydd entré och allt ställs på ända.



Jag gillade den massor! Jag gillar Candaces sätt att skriva och så älskar jag ju Carrie förstås, och jag kunde verkligen leva mig in i att det var Carrie från New York som gjorde alla saker och ville tokiga grejer. Boken är väl mest lämpad för tjejer (eller killar) mellan 15-25 kanske. Det är inte precis som serien, såklart. Så man får vara lite beredd på att den nog är skriven till en yngre läsare, om man gillar serien och filmerna nu :)
Men den är helt klart läsvärd, jag tycker att de som gillar Carrie ska ge den en chans!

Nu ska jag snart sova, men jag bloggar imorgon. Då kan jag ge en till recension om en bok jag läste ut häromdagen som heter 13 skäl varför. Jobbar visserligen imorgon men hinner kanske blogga innan det.
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0