Resan till Köpenhamn, del 3


Vi checkade ut vid tolv och efter det tänkte vi strosa runt lite men det visade sig att nästan alla affärer har stängt på söndagar.

Det var en liten besvikelse. Lukkelov var det tydligen. Onödigt tyckte vi :P Vårat tåg gick nämligen inte förrän 18.59, för vi tänkte ha lite tid att göra saker. Men där gick vi bet!


Det var iaf fint väder :) Och jag köpte mig en väska!


Det var ändå rätt mycket folk ute fast det var stängt.


Jag såg ett gäng galna fåglar som flög omkring i säkert fem minuter och var allmänt crazy.


I en fontän hade de hällt i något så allt blev skum!


Den var fin med tranor (tror jag det är?) högst upp.


Det var lite kul. Fler bilder tog inte jag, så resten är Albins!


Jag bredvid en vägg som nästan är som min halsduk. Jag ser lite tjurig ut, för jag ville egentligen inte stå där :P Folk tittade på mig som om jag vore en turist. Skulle jag?


En stol, för vuxna I guess. :) Danskar är knasiga.


Jag med min nya väska!


Vi åt en lunch som inte var så god och dyr. Jag åt inte mycket och Albin lämnade halva. De frågade inte vad vi tyckte heller. Illa!


Fina färger våra väskor har tillsammans :)


Vi åt Ben & Jerrys! Två ggr! En gång på lördagen och en på söndagen och jag tog samma båda gångerna: Berry Nice som smakade jordgubb. Urgott!


Det var riktigt gott! Men den sorten verkar inte finnas här :( So sad..


Har ni sett reklamen med den studsande bussen? Den är lite irriterande men vi skrattade gott när vi såg denna på väg till stationen :)


Jag åt en pizzaslice på Håvbanegården. Eller vad den hette.

Vi spelade in två filmer också, jag lägger upp dem i ett till inlägg om en stund.
Jag tyckte att resan var himla trevlig fast det var ju inte kul att Albin mådde dåligt mest hela tiden :( Och lite skumt att jag hade med mig typ 700 danska och allt gick åt till mat utom 150 kr som jag köpte en kofta för. Dyrt i Danmark! Men det var första resan som Albin och jag har gjort tillsammans utanför Sverige så det var spännande och roligt. Nästa gång hoppas jag att vi åker till London och upptäcker saker, och att vi är friska!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Fina bilder. :)

Jag var i Köpenhamn i somras. Fick också tagit en massa fina bilder. Man kan nästan inte misslyckas, Köpenhamn är en jättefin stad.

Är du intresserad av att se mina bilder, hittar du dem under kategorin "Foton".



Kram

2010-10-19 @ 17:26:21
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Emelie!

Åh, mysigt med liten semester!

Och jackan din är verkligen så himla fin! Awesome blå färg!

2010-10-19 @ 23:28:21
URL: http://nodisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0