Du ska göra allt!

Vissa dagar triggas jag när jag jobbar. Jag tror inte det gäller alltid, men vissa dagar då man går runt och arbetar och hjälper folk och så kommer det fram någon till kassan och förkunnar "du ska slå in det här."
Jaha? Det tänkte du?
Men det kan man ju inte säga, så man slår in paketet under tystnad och blir inte arg men bjuder inte direkt på glada miner. Kanske om de säger något snällt, som att det blev fint, då kan man bjuda på ett leende.
Men jag blir lite triggad.
Ibland kommer det någon och säger "det här ska vara ett paket" och jag får en sådan lust att säga "jaså, vad trevligt" och ta betalt och lägga saken i en påse.

Jag förstår inte varför det är så svårt att be om något. "Kan du vara snäll och slå in det här, det är en present" eller "Har du tid/lust att slå in den här åt mig?"
Det är inte alls svårt! Man visar respekt när man frågar så, inte försöker dominera och domdera med sitt "du ska göra.."
Jag blir inte så triggad om chefen säger att jag ska göra något, men tom han säger saker på ett trevligare sätt än vissa kunder. Jag bara tycker man kan tänka på hur man formulerar sig till människor.
Det krävs så himla lite att vara trevligt, medan det samtidigt kanske gör någons dag om man är lite vänlig. Och kom ihåg att om man är vänlig kan det hända att man får något för det, en provpåse med något t.ex. Har hänt mig när jag har varit trevlig kund.

Nu sitter vi och slötittar lite på TV. Är inte speciellt trött och kommer väl ändå ligga och hetsa upp mig för att Albin kommer imorgon när jag ligger i sängen. Och om något kul ska hända vill man ju somna fort så man vaknar fort och sedan kan sätta igång med nästa dag. Visst är det så?
Men det händer ju aldrig :P Istället ligger man väl vaken och vrider sig medan man desperat vill somna. Vi får se hur det går :P
Bloggar mer imorgon. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0