Barfota änglar

Linnea Willen har skrivit en bok om hennes upplevelser efter att ha varit värdinna i Tokyo.



Värdinnejobb är inte riktigt som en prostituerad men inte heller lika smakfullt som en geisha.
Det handlar om henne själv och hennes vän som åker dit, lämnar en lägenhet efter sig med bara en lapp att de inte vill att polisen ska söka efter dem.

Jag tyckte om den men den var ju rätt fruktansvärd. Det handlar ju om barnövergrepp. Om ni inte tycker om sånt, då är det nog ingen bok för er. Jag visste inte att det skulle vara det, så det var ingen trevlig överraskning direkt. Det var ingen trevlig bok men en intressant skildring av ett Tokyo som jag inte visste existerade.
Om ni är starka personer, då fixar ni nog att läsa den men jag skulle absolut inte rekomendera den för någon under 20 år! Det är ingen lång berättelse men det är mycket att ta in. Kämpigt och svåra grejer.
Men den är ändå läsvärd.
Fundera bara innan om du tycker att du klarar av det.


Puh, nu sitter jag här och har precis haft en mysig middag med mamma och vovven och vovvens matte Sara. Vi har dessutom kollat på The Holiday, verkligen lördagsmys! :) Mysig film och vi tyckte alla illa om de dumma killarna som bara var skithögar. Vovven gick och la sig istället, fast han brukar gilla romcoms. :)
Nu ska jag gå och göra mig iordning för sovadags. Imorgon blir det sovmorgon och kanske kanelbullebak, vem vet? Det är faktiskt kanelbullens dag på måndag.
Men vi hörs imorgon. Nighti night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0