Att vara Nikki

Meg Cabots nya bok Att vara Nikki är en fortsättning på Airhead, som jag gillade väldigt mycket.



Jag gillar hur hon skriver, det är faktiskt rätt fängslande och man kan sällan lägga ifrån sig boken och om man gör det, är det rätt lätt att komma in i boken igen.
Boken handlar alltså om Nikki, hur det är att vara en supermodell. Eller egentligen hur det är att vara datanörden Em i Nikkis kropp.

Jag tyckte boken var spännande och slutet på boken gjorde mig nästan lite arg för det betyder att jag måste vänta ett tag tills nästa bok om Nikki kommer ut :P Jag tror inte att det finns någon speciell ålder som boken passar till men kanske 15-25, eller lite yngre än 25.
Jag tycker iaf att boken var läsvärd, det var lätt att läsa och det handlade väl lite om sånt man gillar att läsa om; modeller och lyxliv :P Och lite annat :)
Men iaf, läs den! Och läs första boken också, om ni inte har gjort det annars är det inte så kul att börja med andra boken, det är inget fristående nämligen.

Orkar inte spela mer, vill inte läsa just nu och på TV:n är det inte mycket intressant. Och jag börjar om 3 och en halv timme. Suck :P
Kommer kanske in med ännu en recension av en bok som jag fick igår och läste ut på mindre än 3 timmar; Barfota änglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0