SATC-hatare

Det finns tydligen sådana här i landet. Och de är män, såklart. :P
Nej, vet inte om de hatar SATC men det känns lite så. Iaf om man läser deras recensioner.
En i GP och en i Metro. Båda medelålders män som tycker till om en tjejfilm. Det är väl inte bara en film för tjejer, men det är ju mest tjejer som tittar på SATC, det kan alla erkänna.
Så varför skicka två gnälliga, medelålders män att recensera en sån film, det fattar jag bara inte.
Klart att de tycker att den är tråkig, varför skulle de intressera sig för snygga kläder och sexpack på killar? Jag tycker att de ska hålla sig till sådant de är "bra" på.
Filmen fick en fyr respektive en boll (eller vad det nu Metro har) i båda tidningarna. Det som jag tycker är så fånigt är att de ger höga betyg till "konstiga" filmer.
Albin tycker att jag överreagerar men jag tycker det är så fånigt.
Om det är en film som är från t.ex. Indonesien (kan tyvärr inte komma på någon nu.. :P) och det handlar om en föräldralös liten flicka som säljer strumpor (tändstickor?) så får den fem fyrar. Alla gånger, jag lovar.
Och animerat får också höga poäng ofta. Men komedier och dylikt får låga. Varför?
Jo, för att det ser bra ut att tycka om udda filmer. De försöker vara svåra eller så är det svåra, jag vet inte vilket som är värst.

Nu är jag sur :P
Sitter dessutom och fryser. Jag är så dålig på att klä mig rätt. Nu har jag bestämt att det är sommar och tar därför mina ballerinas och inte tjocka tröjor och går omkring och fryser.
Har dock packat ner ett par strumpor, de kan jag ju ta på mig.
Sitter i Mölnlycke nu, hemma hos mamma och pappa. Lånade deras skrivare för att skriva ut en sak. Snart ska jag gå till jobbet, börjar om en kvart.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: My

Den är för vanlig, de är problemet! Salem hade skönt tempo, annorlunda sound :)

2010-05-28 @ 12:17:48
URL: http://mysanliljequist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0