Liseberg

Hejsan, nu är jag hemma igen!
Vi åkte in till Liseberg för det var faktiskt fint väder. Det var jättelånga köer, eftersom vi kom dit en halvtimme efter de hade öppnat och dels var det ju trädgårdsdagar. Och igår hade det regnat, så många gick nog idag. Anyways, vi gick och köpte ett årskort till mig så jag kan gå in så ofta jag vill.
Och eftersom jag hade ett kort, fick vi stå i en kö som tog kortare tid och som inte var lika lång. Rätt skönt.
Direkt när vi kom in så gick vi till Applåd och åt pizzaslicar. Hur många man ville för 89 kr. Vilken press! Jag åt bara tre, för jag ville få plats med sockervadd också.
Älskar sockervadd :P

Vi gick runt där och kikade lite, och sedan träffade vi på mina svärföräldrar, Albins föräldrar då. Vi gick in till Taubes värld med dem, och det var intressant för jag har inte varit där inne tidigare. Efter det frös jag, så vi åkte hem. Sedan cyklade vi runt lite och köpte lite choklad till mig och glass till sötnosen. Har läst ut en bok nu, och nu tror jag att jag ska se en film eller så. Är inte hungrig för jag har ju ätit choklad :P
Har lite bilder från dagen. Varsegoda!


Lite mörk bild kanske.


Älskar alla körsbärsträd som är överallt.


Slänggungorna var kul när jag var liten men nu var det längesen jag åkte dem senast.


Jag gillar att ta kort på saker som man inte ser vad de egentligen föreställer.


Knepiga blommor...


Fiiina blommor!


Mörka moln drar över oss...


Sedan bars det av till Jukeboxen.


Albin och hans mamma åkte i en bil. Jag och Albins pappa stod och tittade på, för jag hade ätit sockervadd och ville inte spy och pappa Hans ville inte bli yr.


En riktig raggare som passade bra in hos Jukeboxen!


Albins pappa busade!


Det fanns tjuvar på Liseberg!


Och det fanns poliser!


De jagade tjuvarna...


De fångade tjuvarna och muddrade dem! De spelade roligt, faktiskt.


De hade fina blommor där.


Det var ju trädgårdsdagar.


De hade små minigrillar också.

Yes, det var det. Nu har jag satt in en fiskgratäng i ugnen, den är klar om 45 minuter. Vad ska jag göra tills dess? Jag är trött >.< Och ska jobba imorgon. Vill inteeee... Vill vara ledig. Eller kanske inte, jag vet inte. Men jag vill ha något att göra, det känns inte kul att bara gå runt och inte göra något vettigt.
Vi hörs.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: sissel

Bild nr 4 va riktigt cool!

2010-05-09 @ 21:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0