En rökfri värld? Ja tack!

Det har varit så mycket snack nu på senaste om att det borde finnas rökfria uteserveringar osv.
Jag håller fullkomligt med. Rökarna är såklart väldigt förbannade.
"Det finns saker som luktar värre än rök!" skriver de i tidningarnas "tyck till"-sidor. Eh, ja det finns det väl men det är inte farligt för lungorna. Folk dör pga rökning. Folk dör inte av en fis.
Moving on.
Jag har astma (kontrollerad men ändå) och mår därför sämre av rökning än vanligt folk. Jag får svårare att andas, och speciellt när idioter står och röker i en väntkur t.ex. Där det ofta finns skyltar där det står "rökning förbjuden". Men jag antar att man är blind eller har svårare att läsa när man röker. Det är ju så svårt att läsa några bokstäver!
Tror ni att det är ett skämt när det står att rökning dödar på era ciggpaket?
Och så blir ni sura för att det är rökförbud? Ni bidrar till att folk kan dö. Gillar ni det? Att leka mördare?
Min farfar dog tidigare än vad han borde, eftersom han rökte. Har ni varit på avdelningar där folk ligger med KOL? Ni rökare, jag pratar med er.
Fatta att era beslut om att röka skadar era medmänniskor. Och dessutom luktar det jävligt illa. Tänk fler gånger innan ni gnäller om att ni har rätt att röka nästan överallt. Om ni vill röka, rök in er i erat eget hus/lägenhet.


Bild från Google, ingen jag känner.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0