Levande död i Dallas

Usch, vad jag är dålig på att blogga nuförtiden.
Och sämre kommer det väl bli eftersom jag planerar att åka till landet imorgon och då kommer jag nog inte sitta mycket vid datorn utan mest umgås med släkt och bada och sola och bara slappa.

På vårdcentralen igår gick det väl sådär. Fick sitta och vänta med ett skumt system och ingen fattade riktigt hur det funkade men sen blev det min tur och en sköterska kikade i mitt öra och skickade mig till en läkare. Fick vänta länge igen och sedan fick jag komma in till honom. Tyvärr kunde han inte mycket svenska, så jag förstod inte hur jag skulle göra med medicinen han skrev ut till mig.
Väldigt frustrerande, för jag vill inte verka taskig på något sätt och säga att man inte förstår (kan man skaffa en tolk?) så jag låtsas att jag förstod och skulle hälsa på A innan jag åkte in till stan. Han jobbade nämligen.
Men jag vet inte riktigt vad som hände. Jag var där och pratade lite om vad som hade hänt och då började jag gråta. Så jäkla irriterande. När man inte får sagt det man vill säga, kan man börja gråta istället och det gör jag ofta. Och då blir man ännu mer frustrerad och gråter ännu mer. Och om någon är snäll mot mig och vill trösta och kramas då blir det ännu ännu värre för mig :P
Himla jobbigt. Men jag hade solglasögon så det funkade väl bra.

Har märkt att jag är rätt känslig nu. Vet inte varför. (Nej, jag har inte mens) Är inte deprimerad eller något. Brukar vara ganska glad. Men men. Gråter inte nu iaf, så det är väl bra :)
När jag hämtade ut medicinen på apoteket förklarade den trevlige apotekaren (?) hur jag skulle göra. Droppa lite i örat några ggr om dagen och sedan ska jag tillbaks och så ska de spola vatten i örat på mig. Har varit med om det en gång innan, det är inte så farligt. Men jobbigt med lock på örat. :(
Sov iaf jättegott inatt, himla skönt.

Igår såg jag både Two towers och Return of the king. Helt galet!
Nu funderar jag på att se en film innan jag ska till Movieline, var inte där igår. Och ikväll ska jag träffa Castro för att dricka en drink eller två och snacka. Mysfredag, eller så :)
Kommer kanske in senare igen.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0