Blondinbellas bok

Egoboosta dig själv!
Läste ut den häromdagen och tänkte bara skriva lite kort om den.
Jag antar att ni vet vad den handlar om? Att man ska vara mer ego, tänka på sig själv och vara en stark tjej (och kille, antar jag men boken vänder sig till tjejer).



Jag tyckte att den var bra, även om det är saker jag redan klurat ut, som t.ex. att inget farligt händer om man står emot sina kompisar och säger nej när det är något man inte vill göra. Om de vill att du ska dricka fast du inte vill, säg nej. Om de är bra kompisar bryr de sig inte om det.
Hon pratade också om ätstörningar och våldtäkt, vilket är bra att folk får upp ögonen för mer. Det är vanligt att man inte vågar anmäla när det har skett en våldtäkt, för ofta är det ju någon man känner som utför den. Och vem vågar säga ifrån om det var ens "kompis"?
Boken passar nog tjejer i högstadiet och gymnasiet, även om jag fick ut lite själv av den.
Typ att i lördags var jag ju på fest, och där var också en gammal kompis. Hon är alltid jättetrevlig och snäll. Folk började prata lite vikt, och frågade tjejen vad hon vägde. Hon svarade och jag tänkte att det var hemskt att hon vägde 14 kg mindre än mig, att jag var tjock och allt det där, ni vet. Fast jag inte egentligen har några problem med min vikt. Det kanske är hon som väger för lite?
Jaja, jag orkar faktiskt inte bry mig om det nu, så det gjorde boken bra, att jag kunde boosta mig själv lite.

Nu blev det lite rörigt, men jag rekomenderar denna boken till unga tjejer.
Nu måste jag sticka till bussen men vi hörs ikväll igen!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag får fara och kolla om dom har kvar dom :)

2010-08-31 @ 09:44:46
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0