Spexigt!

Igår var jag på spex, som sagt, och inte vilket spex som helst utan Chalmersspexet Bob! De spelade Kristian Tyrann och jag gick dit med mamma. Det var genrep, så de var väldigt duktiga men glömde lite texter ibland. Inte ofta men någon enstaka gång.
Just spexet Bob är det bara killar på scen. Det finns ett tjejspex också, men jag gillar killarnas bättre. Kanske för de har fått spela i väldans många år, eller så är det för att killar klär i kjoltyg ;) Alltså, bara killar på scenen men bakom scenen får tjejerna vara med och jobba!
Så bara de får öva lite så kommer premiären bli helt grym!
Vi brukar på gå på busket, det innebär att de bakom scenen skämtar med dem på scenen. T.ex. busar med rekvesitan eller kommer in på scen i någon dräkt och skojjar eller så.
Det låter lite lamt men jag har aldrig så roligt på spexet som jag har annars! Jag får ont i kinderna, för jag skrattar så mycket och jag får ont i händerna, för man applåderar så mycket för att de ska sjunga samma sång igen eller dansa samma dans osv.
Mycket, mycket roligt!!

Man får inte fota med blixt (antar jag) så jag fotade utan blixt och då blir det lite suddigt men ni får kika på bilderna ändå! Enjoy ;)


Kristian Tyranns fru "Bettan" och Kristina Gyllenstiärna.


Gustav Eriksson och Brask.


Mycket sång och dans. I like!


Trolle (längst till vänster) och Kristian Tyrann var också där.


Många sångnummer!


Det är alltid någon som dör i spexet.


Och det är alltid några som blir kära :) Bettan var så otroligt lik en tjej!


Jag gillar dekoren.


Spexkalas!

Det var väldigt roligt att kika på, och mamma och jag bestämde igår att vi ska gå snart igen. Kanske till våren, på busket! Och Albin måste följa med! Han gillar också spexen.
Pratade med honom igår och han tyckte jag lät jättekonstigt.

De tog ju ut förband ur näsan så jag låter nog lite nasal nu. Och annorlunda än vad jag gjort tidigare. Det kanske är såhär jag låter, som innan jag fick problem? Har ju haft problem med polyper i två år drygt, så jag har väl låtit lite täppt för det mesta. Nu låter jag nasal istället :P
Så han tyckte jag lät otäck. :( Synd. Men kan inte göra så mycket åt det.


Jag lunchade med Terre förut och det var jättekul och mysigt! Hon fick sin julklapp, och blev glad och jag fick tillbaks mina filmer och en bok som hon har lånat och jag blev glad :)
Vi satt i solen och åt varsin pajbit. Jag åt ost- & skinkpaj och hon köttfärs. Och det var himla varmt i solen, fast hon sa att jag fick skylla mig själv för jag hade ju svart på mig. Sant. Men det var mysigt att fika.
Ikväll ska mamma, pappa och jag se på Up, som jag beställde hem i helgen. Jag får den i present av mams och paps, en försenad namnsdagspresent. Den filmen är så mysig och bra så jag tror att de kommer gilla den!

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, kanske ringa till Körkortsportalen och fråga varför de inte har svarat på mitt mail. Om jag kommer fram vill säga.
Annars får jag väl bara softa.
Jag skriver ett till inlägg sen, med bild på mig från igår. Snälle Robin ska fixa bort mina röda ögon och kanske beskära bilden lite, för jag har inte PS så jag kan inte fixa det här. Så bild kommer sen!
Jag kanske ska gå ut och sätta mig i solen och läsa lite? Vi hörs sen.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0