Skira gardiner och norrmän

Tillbaks från Strömstad! Vi var där ett tag, typ två timmar. Inte klokt. :P

Vi kikade mest i tygaffären och i en ganska stor klädbutik som heter Petersons kläder där alla norrbaggar gillar att shoppa loss och idag var inget undantag.



Massvis med folk! Och jag tänkte inte prova något. Men sen hittade jag ett par byxor. Och en svart topp. Och en klänning. Byxorna satt väldigt skumt och dragkedjan fastnade i klänningen så jag fick be personalen om hjälp för jag ville inte dra sönder klänningen. Tröjan var fin men den köpte jag inte. Jag assisterade mamma som provade halva affären istället. Hon provade en söt kjol i militärstuk men bestämde sig för att inte köpa den efter mycket provande. Synd, för den var riktigt fin men hon tyckte den var för lång och man ska inte tvinga någon att köpa något.

Jag fick henne att prova en jättesöt kofta med puffärmar i hallonrött och hon var jättefin i den men ville inte köpa den pga puffärmarna. Så då provade jag den och den var minst lika söt på mig så den slog jag till på!


Den är lite mer rödaktig menn ungefär såhär ser den ut. :)

Jag fick faktiskt 100 kr i rabatt på den eftersom den såg lite skum ut på insidan av ena puffärmen, som man lätt kan laga. En tråd som man bara behöver fästa som inte kunde dras bort eller så. Fattade inte riktigt varför hon gav så mycket rabatt men jag tackar inte nej!
Jag köpte också ett par strumpor som var så söta.


Jättegulliga! Och jag är alltid i behov av strumpor så det var inte helt fel.

Jag köpte alltså det där och mamma slog till på två par strumpor och en tröja som hon var jättepiffig i. :)


Sån såg jag ut idag.


Det blåste så brutalt mycket ute, hela tiden. Jag som är så liten höll på att blåsa bort :(

Men men. Efter klädköpet gick vi till tygaffären för att kolla in gardiner till mitt lilla sovrum här på landet. Jag hade tänkt vita och väldigt tunna och skira. Men det fanns så mycket att välja på!

 


Så himla fin!



Väldigt gulligt. Kanske jag köper en annan dag. :)



Jag valde detta underbara tyget. Jättetunt och fint.


Hittade andra fina saker därinne. Ljusstakar t.ex. Det brukar jag inte gå igång på men nu fanns det så fina!



Maffiga och vackra, och inte dyra heller!



Dessa vill jag köpa iaf! Men måste nog kolla med Albin först, han kanske inte gillar dem... :/



De hade också ett "kungatyg" med kronor på. Bröllopstider?



Jag hittade en riktig fiskargubbe på vägen hem. Det ni! :)

Just det ja, jag målade ju idag. Har några bilder på det.

 


Det är ju inte så mycket att måla men jag gjorde det bra :P

'

Blev dock attackerad av en insekt.


Det var de bilderna för idag. Kanske fotar lite imorgon men jag ska ju åka hem också. Vi får se hur det blir. Tror inte att det blir en så händelsefull vecka. Vet att jag ska luncha med mormor på tisdag men inte mycket mer. Eller jo, vi ska passa vovven i veckan för hans husse (brorsan) åker bort. Så jag får nog promenera mycket. Men nu ska jag lägga mig och läsa Prom nights from hell som är skriven av fem olika författare, bl.a. av Stephenie Meyer och Meg Cabot. De andra tre har jag inte hört talas om. Den verkar vara spännande och ät på engelska så jag övar upp mig lite. Men jag hoppas ni har en mysig lördag så hörs vi!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0