Glamourama och svensk folkdräkt

Hej!
Så himla länge sedan som jag skrev. Har kanske haft torka och ingen lust och orkar inte slöskriva, det är ju inte kul för någon. Inte att skriva och inte att läsa :P
Men nu har jag tid och lust igen!

Jag har mer tid nu eftersom jag är sjukskriven. Blev sjukskriven för jag opererade mig för ungefär en vecka sedan. Imorgon ska jag på återbesök när det gått en vecka.
Jag har opererat bort mina polyper i näsan. De var snälla (sa doktorn) men inte mina vänner så det är skönt att de är borta.
Tyvärr har jag ca. 5 m tryckförband i näsan för att det ska läka bra och ordentligt.
Och att bli sjukskriven var en bra idé eftersom jag inte orkar göra något alls. Jag får inte anstränga mig, så jag går mest runt i huset, tittar på TV, grejar med datorn och läser.
Det låter kanske skönt men det är rätt tråkigt. :P


Ska inte prata mer neggo om det nu, kan berätta mer om operationen en annan dag, kanske imorgon.
Jag har varit lite produktiv idag! Jag försökte laga internet hela förmiddagen och lyckades och åkte sedan in till stan och fixade ett nytt pass eftersom mitt gamla har gått ut.
Jag åkte bara in till stan och gick sedan och fixade passet och åkte hem men jag var helt slut när jag kom hem.
Så jag lär mig att jag inte får anstränga mig för mycket.
Jag hade på mig den svenska folkdräkten idag. Ni vet; skinnjackan, jeansleggins, vit- & svartrandiga tröjan och stora solglajjor. Just nu orkar jag inte bry mig hur jag ser ut, för jag har inte alla mina kläder här.
Bor hemma hos mamma och pappa i Mölnlycke medan jag är sjukskriven eftersom Albin är i Sthlm och jobbar och det hade varit trist att vara ensam hemma och jag hade nog inte klarat mig så bra själv.


Jag har blivit lite besatt av Glamourama. Har sett alla avsnitt nu och håller på att läsa deras bloggar från början. Det är rätt mycket eftersom de bloggar varje dag, men jag måste ha något att göra när jag bara skrotar runt här hemma. Det var riktigt roligt att titta på faktiskt. Jag brukar inte gå ut men det är kul att se andra göra det :P Dels för jag inte vill/orkar/kan dansa och dricka och dels för det skulle kosta för mycket för mig.
Men de är så härliga och så på! De är engagerade och duktiga och jag är avundsjuk :P Vill också vara drivande och ha ett intressant och kul jobb!
Jag har ett kul jobb nu men jag skulle gärna jobba mer. Jobbar halvtid nu, vill jobba heltid och tjäna mer pengar!
Jaja.
Nu har jag bloggat massor men har ändå massor kvar som jag vill skriva men det skriver jag om imorgon.
Kanske lägger ut lite bilder på mig också, det var himla länge sen! :P

Men men, good to be back!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0