The host

Hej hopp!
Nu är det natt och jag har haft en TV-kväll med familjen. Urhärligt!

Dagen började imorse (d'uuh) med att jag satt och försökte komma fram för att boka biljetter till evenemang mamsen och jag nog ska på men jag kom inte fram. Tusan! Ska försöka igen imorgon.
Jag hann med att klippa mig, hämta ut en medicin och ta bort ett onödigt sparkonto när jag besökte banken. Allt på mindre än en timme och det innan lunch!
Så kan det gå om man är pigg. När man är ledig. Och allt.
Hm.

Sedan skulle vi (Albin och jag) åka in till stan för att handla ett par grejer och äta gott.
Vi åt på Jensens Böfhus. Vi fick vänta rätt länge på attfå sitta, beställa och få mat. Betalningen gick väl ganska snabbt. Konstig betjäning där.. Anyways.
Jag tog kött, medium med whiskeysås till det. Rätt gott men inte jätte.

Efter det gick vi in i faaarliga Nordstan. (Den är farlig för mina favoritaffärer ligger där)
Jag kom hem med ett par ursnygga svarta jeans från JC. På lårens framsida var det läder. Coolt. Och det som var mer coolt är ju att de syr upp. Med mina korta ben hade det varit jobbigt att behöva vika upp dem hela tiden men nu behövs det inte! Hooray för JC och deras gratis uppläggning! (Eller vad det nu heter)
Score! :) Har tänkt på de byxorna ett tag och nu är de mina. Hehehe.
Albin köpte ett par mysiga pjamasbyxor på H&M. När vi var där provade jag en slinkig, guldglittrande byxdress. Jag var inte så snygg i den :P Men jag har foton, laddar upp imorgon, nu orkar jag faktiskt inte.

När vi kom hem slappade vi och senare kom föräldrarna hem. Vi var inte hungriga så vi struntade i att göra riktig mat och kokade istället ägg, gjorde nyponsoppa, mackor, stekte ägg, kokade te... Ni fattar :)
Så otroligt mysigt. Och så bänkade vi oss framför TV:n.
Vi började med gårdagens Dialektmysterier med Fredrik Lindström (suck på den mannen alltså..) och efter det följde vi upp med ett avsnitt av Top Gear och det var väldigt underhållande även om de racade långsamt :D
The Stig är bäst :)
Efter det såg vi på SYTYCD. Jeanine vann!
Det var hon värd. Jag tyckte nog att de andra var värdiga också, men kanske inte Kayla. Helst hade jag velat att Jeanette skulle vunnit men man kan inte få allt här i världen.
Bra avsnitt, man fick se gamla dansnummer som var grymma och gamla dansare var där och allt var myspys.

Tidigare idag läste jag ut Stephenie Meyers The Host, fast på svenska då. Genom dina ögon.
I början var den faktiskt lite seg, otroligt nog, men den kom igen senare och det var så nervös och pirrigt i slutet så det var inte sant. Ungefär som när jag läste Twilight första gången för 4 år sedan.
Den var riktigt bra och jag rekomenderar den till alla, speciellt de som gillar Twilight!
Det som jag tyvärr inte är läst är Midnight Sun. Dels för jag inte orkar sitta vid datorn och läsa och dels för den är på engelska. Ibland orkar jag bara inte. Men jag ska försöka. Jag kanske kan låna Albins laptop och ligga i sängen och läsa, då blir det kanske lättare :) Engelska böcker har jag inget emot, man får bara koncentrera sig lite mer, men ibland orkar man inte tänka :P
Jaja.

Nu är jag supertrött och ska sova. Börjar 15 imorgon och innan det ska jag bokat biljetter, pratat med vårdcentralen om förnyande av min medicin, ringa Movieline, hämta ut biljetterna till bion på fredag (The September Issue!! I love it :P) och säkert lite annat.
Så ha det så bra, hoppas ni mår bra och är nöjda och glada för det är jaaaaag! Och jag älskar min Albin! :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0