Lägenhet!

Hej hopp, nu är jag hemma från jobbet igen och tänkte avslöja vad som var så roligt igår. Vad som skulle hända.
Vi var och tittade på en lägenhet i Frölunda som vi nog ska få hyra!
Det är nog helt säkert, det kommer att ta en månad ungefär men jag är fortfarande osäker.

Den var jättefin och mysig, jag trivdes där. Det är en 2,5:a på 55 kvm. Vardagsrummet var luftigt, det var det som var halvan :) Köket var litet och gulligt, och i badrummet fanns ett badkar. Allt såg jättefräscht ut så jag är jätteglad och tycker det är så himla spännande!
Det är vissergligen i andra hand så vi får nog inte hyra mer än ett år, men mycket kan ju hända på ett år. Vi står ju fortfarande i kö hos Bostadsbolaget och det kan ju hända att vi får ett första handskontrakt, man vet ju aldrig!
Det känns så himla bra att vi ska flytta till en egen lägenhet.
Jag har ju aldrig bott någon annanstans än här hemma, om man inte räknar att jag är född i Sthlm och flyttade hit till Mölnlycke när jag var 10 månader.
Och det räknar jag inte, för jag minns ju inte så mycket från den tiden :)

Killen som flyttar, ska flytta ihop med sin tjej och kan inte ta med sig allt så vi får låna soffan (en blå med divan som passar min längd perfekt) och vitrinskåp med tillhörande TV-bänk. Vilket var himla snyggt och verkade bra. Lite garderober, vilket behövs eftersom både jag och Albin har mycket kläder. Undrar vad alla mina små skor ska stå...?
Det ska nog ordna sig utmärkt.
Äntligen! :)

Nu håller vi på att göra hemlagad pizza, och när den är klar ska vi nog mysa till det framför TV:n med mamma och pappa. Jag har gjort efterätt med bär som ska bli smaskigt att äta efteråt.
Ååh, jag är så glaaad för lägenheten! :)

Nu ska jag springa iväg och göra nytta.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0