IKEA-inspirerad

Hej hopp!
Jag bloggade inte igår kväll efter spexet men det hoppas jag att ni har överseende med.
Det var riktigt roligt. Alla var ifs inte jättebra på att sjunga (eller skådespela) men det var himla roligt och man får nästan ont i händerna när man applåderar så mycket efter varje låt.
Eller suckar när de drar ett riktigt dåligt skämt. :) Det var lite överförfriskade äldre män (antagligen gamla chalmerister) som var lite högljudda och störde lite men annars var det jätteroligt.
Gå dit någon gång, ni kommer älska't! :D

Efter spexet blev vi bjudna hem till min morbror med familj, som också var med och såg spexet. Vi åt lite ost och mackor och pratade. Väldans kul det med men jag var jättetrött så vid elva masade vi oss hem.
Vi gick upp ganska tidigt idag för vi skulle ju på Bokmässan!

Vi skulle dit på happy hour, för då var det 30 kronor billigare, och billigt är gott.
När vi skulle ställe oss i kön var det en tjock gubbe som trängde sig före. Då påpekade mamma att vi har kösystem här i Sverige. Han sa då att han egentligen stod före oss, för han kom snett från vänster. Men jag hade ju hunnit ställa mig i kön innan han hade masat sig fram.
Men men. Albin sa lite diplomatiskt att det kanske var svårt med djupseendet sådär tidigt på morgonen och sen ställde vi oss och fnissade och pratade högt.
Dumma gubbtjuv.
Men efter det var det roligt. Vi var där ungefär 3 timmar. Det räckte. Jag köpte inget men blev bjuden på ett par örhängen och fika.
Medan vi satt och fikade vid SR så satt Annette Kullenberg och skrek i mikrofon. Otroligt jobbigt att hon var högljudd när man skulle fika och ta det lugnt.
Så kan det vara.

Efter mässan tog vi en tripp till Kållered och IKEA. Vi fick massa inspiration, även om vi inte köpte något. Vi ska ju flytta snart (jippi!) och då är det kul att se hur man kan göra.
Vi ska ju bara bo där i ett år ungefär så det lönar sig inte riktigt att köpa grejer som kanske inte passar när man flyttar till ett annat ställe. Men det var kul ändå, för vi vet att vi snart ska bo alldeles själva och då kan man ha det här och det där och få planera själva. :)
Nu håller vi på att dona inför kalaset. Jag har bakat två kladdkakor och ska baka onyttiga tårtan efter maten. Har dukat, Albin skalar potatis till potatisgratängen och mamma moppar golv. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu så jag satte mig här.
Ska kanske bädda sängen med nya lakan.
Jaa, det kan jag göra, så ser det trevligt ut. :)
Hoppas ni har en supertrevlig söndag så hörs vi någon gång!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0