Top Secret

Hej hopp igen! Nu har det dröjt igen sedan jag skrev sist.
Jag har tyckt det var väldigt skönt att bara ta det lugnt på helgen, jag brukar nog inte göra det. Har inte ens städat, det är inte likt mig :P Fast har precis varit ute och gått i en timme med Albin, hem till mormor och morfar. 7 km på en timme, det är rätt bra tror jag.

I fredags softade vi och såg Yes Man, det var väldigt trevligt och mamma tyckte om filmen.
Igår jobbade jag och efter jobbet stack vi in till stan för att kika på fler lampor som vi kan ha i sovrummet nu. Det hänger bara en glödlampa i en sladd och det kanske inte är så fint att titta på.
Men två affärer som verkade ha mycket lampor hade stängt tyvärr.
Vi får försöka nästa helg tror jag. Eller en vardag. På kvällen så softade vi och fixade nudlar och såg på Sissela Kyle i Här är ditt liv. Det var rätt roligt faktiskt, men det var nog bara för hon är rolig och bra. Efter det såg vi på två avsnitt av Creature comforts och efter det såg vi Top Secret. Val Kilmer hade huvudrollen. 80-talsfilm. Söt kille :P Mycket humor och skumt.

Idag har vi softat och promenerat då. Jag sov till tio, skumt. Och vi vägde in oss, jag har gått ner 0,7 kg. Det är inte jättemycket men det känns bra. Och att folk kommenterar det är trevligt.
Vi softade lite hos mormor efter promenaden och hjälpte till att packa ner lite porslin. Alla ska flytta känns det som. Min brorsa har köpt en liten etta, mormor och morfar ska flytta närmare centrum, min morbror med familj flyttar in i mormor och morfars gamla hus och Albin och jag flyttar också snart.
Alla gör det nästan samtidigt. Skumt :)
Nu ska det snart bli mat tror jag. Får väl gå och hjälpa till.

Har kommit på en bra sak. För att spara lite pengar när vi flyttar så har jag bestämt att jag ska säga upp några prenumerationer. Jag har nog en del...
Glamour, Solo, Chic, Glaze, Elle, Hästmagasinet och nyligen DV Mode. Och varje vecka köper jag Sofis Mode. Jag ska nog dra ner på Solo, Hästmagasinet, DV Mode och Elle tror jag.
Det kul att bläddra i Elle men inte så kul. Bättre att spara pengar och om jag känner för det och har råd kan man ju köpa den i affären.

Och en annan sak!
Vi såg på Roast på Berns för några dagar sedan. Usch vad jobbigt det var när Fredrik Wikinson (eller vad han heter) skulle vara med. Han är kass och skriker och ska alltid sjunga, fast han inte gör det bra. Han har inget roligt att säga heller. Det var himla tråkigt, han förstörde nästan hela programmet.
Vad är han utan Filip? Ingenting. Och de är dubbelt så jobbiga ihop, försöker prata i munnen hela tiden och måste höja rösten för de hörs inte eftersom de pratar i mun på alla.
Stor jättesuck.
Men nu ska jag dra mig. Hoppas ni har haft en jättebra helg så hörs vi i veckan!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0