Kalas och magont

Igår jobbade jag lite. Det var varmt, och det fanns inte mycket att göra. Trevligt då att jag fick besök från Toria, Albin, Henrik och Milton.
Jag har kännt mig lite konstig de senaste dagarna och inget undantag igår heller tyvärr. Men men, jag kämpar på. Efter jobbet åkte Albin och jag in till stan för att möta upp med kusinerna Olle och Cajsa.
Vi såsade runt lite i stan, åt först och gick sedan runt lite. Jag köpte inget, hittade inget fint tyvärr.
Efter det åkte vi hem för att göra oss iorning för kalaset för min morbror som fyller 50. Cajsa lockade mitt hår väldigt fint. Hade på mig en blå klänning med lite chiffong vid linningen, lacktajts och högklackade som jag hittade på rea hos NK. Från Nine West. Inte använt dem så mycket men igår gick det jättebra, fast jag tycker det är jobbigt att bara stå stilla på ett ställe väldigt länge. Då gör det lite ont :P

Det var mycket folk där som jag aldrig hade sett förut och det var bordsplacering så jag satt bredvid min andra morbror och någon gammal klasskompis till födelsedagsbarnet (min ena morbror). Han var inte rolig, bara jobbig. Tyvärr.
Och jag mådde kasst nästan hela kvällen, åt inget alls typ. En räka eller två.
Så jag var nog ingen rolig bordsgranne igår. Fick hålla min lillkusin lite grann men sedan var han ledsen och jag gav tillbaks honom till hans pappa. Säkrast så.
Det var många som höll tal, bl.a. min mamma och min morfar. Hans gamla kompisar eller klasskompisar var rätt sega med sina tal men mammas var bra. Ha! In your face, gamla klasskompisar!!
Nä, men...

Efter maten skulle vi bilda små lag och köra frågequiz. Albin och jag teamade ihop oss med Eric och Sara och sedan värvade jag mina sysslingars mamma, Kicki och hennes mans pappa, Hasse.
Vi döpte vårt lag till Hasses färskpotatisar, för det odlar Hasse. Sedan pratade vi lite om att kolla upp saker på internet, på skoj, men vi bestämde oss för att köra ordentligt och döpte om oss till Hasses schyssta färskpotatisar.
Det var inte mycket som jag kunde, men jag kunde frågan om Sex and the city, South Park, Vänner och Arkiv x. Tyvärr missförstod vi en fråga så vi fick inte de poäng som vi lätt hade kunnat få.
Till slut kom vi tvåa, och jag var jätteglad för jag har aldrig kört ett sådant quiz förut, så det var kul. Pappas lag vann.
Efter det så sattes det på lite discomusik typ, men jag var så himla trött och hade ont i magen och ville hem. Då var klockan ungefär 01.00. Trist, men mamma hjälpte till att diska och sånt och hon hade inte druckit och skulle köra hem. Dessutom skulle Eric och Sara få skjuts hem, så jag tyckte allt var jobbigt.
På grund av min magont och för jag kände mig så fruktansvärt seg, så kände jag att jag inte skulle klara av att åka till Torias fest. Inte heller gå ut.. Kände mig jättetaskig när jag ringde och sa det men jag var så illa tvungen.

Vi kom hem ungefär halv tre och vi gick och lade oss. Vaknade halv elva och nu har vi ätit frukost och kollat lite på våra datorer. Vi vill åka till IKEA idag och fixa nytt skrivbord, men vi ska bara kolla upp om delarna finns i Kållered eller i Bäckebol eller om de finns alls.
Men nu ska jag nog duscha. Och tvätta håret, det är fyllt med spray.
Och jag är nysig nu. Pollen?
Vet inte. Fönsterna är stängda nu iaf, så det kanske blir bättre. Men vi höres.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0