Shoppingspree!

Nej, inte riktigt.
(Shoppingspree betyder att man spenderar massa pengar på en shoppingrunda)
Det stämmer inte riktigt. Men shoppat har jag!
Alltid något. :) Först åkte Albin, mamma och jag till stan ungefär kvart över sju. Till MQ, skrek jag! Eller bara sa. Det fanns några fina saker men såg konstiga ut på mig. Men jag köpte ett fint lila linne från Paris, Kate and I. Eller snälla mamma gjorde det. Tack, snälla mamma! Fotar den sen, för mamma tog påsen och nu jobbar hon. Så bild senare.
Efter det hade Albin och jag tänkt att köpa en muffins eller så och promenera till Albins pappa och hans jobb och ge den till honom. Busigt, liksom. Men det spöregnade ute. Mamma lånade oss ett paraply men eftersom jag hade sandaler (stupid!) så blev mina fötter blöta, och på något konstigt sätt så blev skorna blöta inuti och mina trampdynor är nu svarta.
Kul. Verkligen.
När vi hade åkt lite spåris och gått till pappa Hans så visade det sig att han var ute på uppdrag. Kul... Verkligen...
Aja. Vi gick till hans rum och skrev en liten lapp och lämnade en chokladboll. Hoppas han blir glad :) Han skulle komma tillbaks till jobbet vid ett, så han kanske ringer och tackar senare.

Eftersom klockan var ungefär nio, så hade inte affärerna öppnat än och vi var rastlösa. Jag skulle köpa ett par ballerinaskor, så vi skulle vänta i stan. Vi tog sexan från Korsvägen och åkte till Brunnsparken. Mycket roligt att bara åka lite :)
Jag hittade ett par svarta vanliga ballerinor på DinSko. Jag blev glad!


Vanliga men ack så nödvändiga.


DinSko, som sagt.

Efter det så köpte Albin en videokamera och ett par solglasögon. Yeah!
Vi gick till DinSko efter det och jag kikade på shorts. Och jag hittade snygga! Fick gå ner i storlek också, för det var stretch. Me likey.


Söta rosa, eller vad det nu är för färg.


Fickorna var jättesöta! Såhär såg de ut på insidan.


Slog till på ett par bruna också. Man måste ha två, när det passar så bra som det gjorde!


Fin skjorta hittade jag också.


Snyggt med knapp.

Efter det bjöd jag AlbinStar of India. Det var gott, som alltid. Och vi var helt ensamma i hela resturangen för de hade inte öppnat för lunchen än men vi fick luncherbjudande ändå. Yeah!
Nu är vi hemma och softar.
Jag ska tvätta håret. Jag orkade inte göra det imorse och inget smink orkade jag ha heller. Kändes ovant men skönt. Kör nog utan smink idag.
När jag kom hem hade jag fått en liten present. Jag svarar ibland på enkätfrågor och man kan samla ihop sina poäng till saker. Typ.
Så jag fick glitternagellack och shimmerpuff. Bild på det finns!


Verkar bra. Från Viva La Diva.


Tror dock inte att jag kommer använda detta, är så inte mycket för guldigt glitter.

Vi ska se på film sen, tror jag. Men nu går jag nog och lägger mig i sängen och läser lite innan jag går och tvättar håret. Hoppas ni har en bra dag, fast det regnar.
Kisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0