Midsommar

 Hej hopp!
Jag har inte skrivit något alls på två dagar eller så, känns bra.
Men nu har jag lite abstinens. Dessutom är jag lite uttråkad. Det är småtrist väder ute så det begränsar möjligheterna att göra någotkul ute. Sedan så är det ju midsommardagen idag och då har ju inte så många affärer öppna, t.ex. Så där försvinner ännu lite fler möjligheter.
Det finns kanske ett ställe att åka till...
Nordby shoppingcenter. Det ligger nära norska gränsen, så det är fullt med norrmän där nästan jämt. 5 km ifrån Norge eller så. Men eftersom jag inte har körkort så är det lite svårt att ta sig dit. Mamma har ju körkort men vet inte om hon vill åka dit. Det är 35 km härifrån, en halvtimme ungefär. Men om det är kö så...
Jaja.

Iförrgår när vi kom fram fick vi mat. Det var trevligt. Min lille kusin Anton var lite grinig så Albin skulle trösta honom. Long story short: Anton brukar inte bajsa så ofta, kanske bara var tredje eller fjärde dag. Anton bajsade ner hela Albin. Jag tyckte så synd om min älskling. Usch usch.

Igår regnade det lite, som vanligt. När vi var nere vid midsommarstången så regnade det lite i början men efter det var det fint väder. Folk dansade. Mest barn och mammor och mor/farmödrar men ändå.
Sedan var det frågesport. Moster Evas man Henrik är proffs på allt som har med kunskap att göra. Typ. Han är väldigt smart och rolig och snäll. Så han kunde svaret på alla frågorna, jättensnabbt. Sedan var det en utslagsfråga och man skulle räkna ut en sak. (Orkar inte förklara :P) Vi räknade ut (Henrik och Albin räknade ut) och lämnade in. När de läste upp svaren så sa de att man skulle räkna ut längden på 17 st spagettistrån, men den som vi kollade på hade bara 16 strån. Så vi vann inte. Efteråt frågade Albin om det bara var vi som hade fått 16 strån, och då visade det sig att de hade gjort fel. Vårt knippe innehöll bara 16 strån! Det tyckte han (en av arrangörerna) var pinsamt. För vi kanske hade vunnit om vi hade fått rätt material.
Jaja. Sedan blev det äggkastning. Albin kastade ett ägg så det kom på Henrik och han blev kletig. :P

Vi skulle äta hos moster Eva senare. Hon frågade om vi ville hjälpa till och jag och Albin var väldigt duktiga. (Det tycker jag inte bara själv utan det sa moster Eva flera gånger, sådeså) Jag rensade paprikor och äpplen och satte dem på spett. Och lök också. Uss. Albin penslade kött och korv och andra spett.
Det var underbart gott! Vi åt grillat och det är ju så himla gott. Rostbiff och fläskfilé och färskpotatis och massa olika såser... Ja, det var himelriket :)
Och efter det fick vi jordgubbaroch glass.
Vad jag än gick ner i veckan har jag säkerligen gått upp igen. Det får nog bli promenader om vädret tillåter i veckan.

Vi såg Frost/Nixon i torsdagskväll. Mycket bra film! Verkligen intressant! Jag rekomenderar alla att se den.
Ikväll ska vi nog se Rock n' Rolla om alla vill.
Jag har dessutom sett klart på alla mina Poirot-avsnitt.

Nu ska jag nog gå och duscha och klä på mig och sedan övertala mamma och moster Eva och Albin att vi ska åka till Nordby eller göra något annat trevligt.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0