Hanky Panky

Tjo hej!
Idag har det varit varmt! Kanske för jag har jobbat och efter det trängts med massa stressade människor i butiker som har rea... Men ändå!
Kändes bra på jobbet, fick gjort en del. Mucho bra. Sovmorgon imorgon, börjar inte förrän 15, så innan det ska jag städa och pyssla lite hemma. Myspys.

Efter jobbet skulle jag skicka iväg ett par skor till Asos.com eftersom de var för stora. Paketet var stort så jag var tvungen att lämna det hos Hemköp. Det kostade. Tusan! Jag försöker undvika, om det går, att lämna in paket som ska långt men idag slapp jag inte undan och var tvungen att betala porto på 205 kr. Jisses...
Jaja. Efter det drog jag in till stan.
Jag skulle köpa en hatt och en vit klänning. Jag hamnade först på Akademibokhandeln för att kolla in om Rocky nr 16 hade kommit ut än, och det hade den! Jag blev superglad! Jag hade sparat mitt presentkort jättelänge för att kunna köpa boken men den var försenad men nu är den min! Mohahahahaha. :)


Fiiina, fiiina boken som nu är min!

Fick en komplimang för mitt glasspinnehalsband av tjejen i kassan. Score! :)
Efter det hamnade jag på Topshop. Provade ett linne, en paljettkavaj och en kjol men det var inget som jag tyckte var extra fina. Bytte linne också för det var väldigt varmt och jag hade jobbat.
Drog vidare för att gå till Åhléns och hamnade på Zara. Hittade en fin, vit smokingkavaj som det var rea på och den slog jag till på.


Cool kavaj.

Eftersom det var rea så hade vissa människor handlat extra mycket och det tog sin lilla tid eftersom de bara hade en (!) kassa öppen. Jag stod i kö i säkert tio minuter och de öppnade inte en till. Stupid...
Aja. Efter det susade jag till Åhléns men de hade ingen fin hatt. Suck. Köpte Telescopic explosion-mascaran från L´oreal istället.


Suddig bild men who cares?

Jag styrde mina steg mot Gina Tricot och där hittade jag en vit, fin klänning och chinos. Har inga chinos så tänkte prova. Provade klänningen och den var jättefin men ett knapphål var lite trasigt. Jag struntade i att prova chinosbyxorna och försökte hitta en likadan klänning i samma storlek som inte var trasig. Score!


Rea var det på den också! Broderier och pyssel. Knäppning hela vägen fram. Myspys.

Jag var nöjd men ville ändå ha tag på en hatt. Tog en omsväng till Twilfit för jag hade fått ett presentkort i Sofis mode som man fick 50 kr i rabatt på Hanky Panky-trosor. Fixade det med.


Väldigt suddigt men alla vet ju hur sådana trosor ser ut.

Jag visste inte riktigt vart jag skulle leta så jag gick till Kappahl och Lindex men de hade inte den sorten jag ville ha. Jag tänkte nästan ge upp men tänkte att jag skulle kika in på Cubus och om jag inte hittade något där så skulle jag gå hem. Men där fann jag en hatt! Billig var den också, så gissa vad? Jag köpte den såklart. Mamma sa att det var en herr/pojk/killhatt. Aja.


Fin va?

Tyvärr upptäckte jag när jag kom hem att det var lite fläckar på insidan, typ foundation. Men det kanske går att få bort. Annars var den inte jättedyr så det är ingen panik.
Det var min shoppingdag. Det lät som en tävling eller så när jag beskrev det, men sån är jag!
Nu vet jag inte alls vad jag ska göra. So you think you can dance börjar inte förrän 21.55 typs. Hmm.. Jag orkar inte göra något speciellt så jag kanske ska lägga mig och läsa Rocky.
Får nog bli så. Ha det!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0