Död mans kista

Hej hopp!
Igår jobbade jag för fullt och det var lika varmt som innan och jag var lika nysig som dagen innan.
Jag vet inte riktigt vad det beror på, allergi eller så... Men om det nu är allergi vet jag inte vad det är jag är allergisk mot och kan därför inte undvika det. Jaja.
Det var så varmt och det blir svettigt när man ska lyfta kartonger och slå in paket till massa folk. Och då blir det jobbigt om man plötsligt börjar blöda i örat.
Jag tror det var ett sår som jag hade råkat pilla på men det slog samtidigt lock för örat. Det gjorde inte ont eller så, bara lite obehagligt, så det kan inte ha varit så att jag sprängt trumhinnan typs.
Men läskigt.

På eftermiddagen kom mannen i butiken bredvid in och sa att någon tjej hade snott ett litet tyghjärta. Det ser ut som en blomma men istället för en blomma så det är det ett hjärta som det står olika saker på, t.ex. "jag älskar dig". Så onödigt, de kostar bara 29 kr men det tyckte hon inte att hon hade råd med (eller hur hon nu tänkte). Albin ringde polisen, och jag låste affären och de satt på en bänk vid kommunhuset. Jag tänkte att jag kunde gå dit och ta tillbaks den (har funkat en gång tidigare då ett fyllo snodde en kortlek) men polisen var redan på väg. Long story short, jag var inte med eftersom jag stod i butiken och det kom kunder men jag fick tillbaka blomhjärtat och polisen hade tydligen snackat med dem.
Ringde chefen och berättade och han sa "vuxna människor...!" och jag kan bara hålla med. Om det hade varit ungdomar, visst. De är ju lite konstiga och ska visa att de är tuffa, men vuxna människor? Aja. De kanske inte växte upp.

Jag börjar inte förrän 14.30 idag så jag ska softa lite och städa. Och tjata på att Albin ska packa, för han åker ju imorgon. Och ikväll åker jag nog till landet. Mamma och pappa ska ju dit och jag vill inte vara ensam i helgen så jag följer med och umgås med släkt igen.
Kommer sakna honom så mycket, min Albin :( Mer än förra året för nu ska han vara borta mer. Suck suck.

Det hände iaf roliga saker igår. Jag fick min beställning från Cocoo fast jag bara beställde igår. Snabbt, och det gillar vi! :) Svårt att ta bra bilder men här är den iaf.


Bakelsehalsband! Mmmm...

Efter jag slutat jobba så åkte vi hem till Albins pappa och såg på film och åt dipp. Mycket gott att dippa gurka och morötter. Det känns lite nyttigt iaf. Och filmen var bra, som vanligt. Vi får se sista filmen när Albin kommer hem från Arvikafestivalen.
Happ. Då sitter man här.
Michael Jackson är död, tydligen. Albin berättade igårkväll men då var det inte bekräftat men jag så det nyss i GP. Tycker det mest är synd. Han var himla begåvad men sedan blev han skum och operade sönder sig.
Orkar faktiskt inte ta in det just nu. Sorry.

Måste äta frukost.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: sissel

mycket fint halsband!

2009-06-29 @ 18:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0