Melodifestivalen - inte speciellt sevärt

Nej, det tyckte jag faktiskt inte..
Det var ingen låt som var riktigt bra. Om man tänker vilken låt som skulle kunna passa i Eurovision så skulle det väl vara Alcazar men resten var ju rätt kassa. Imho....
De tog ju inte riktigt i, det kändes som de sjöng hemma eller så, de messjöng. Jag säger inte att jag kan göra det bättre men lite får man väl ta i när det är (typ) halva svenska folket som tittar?
Pinsammast var nog Caroline af Ugglas. Okej, hon försökte härma Janis Joplin och hon var ju rätt bra, men kom med något eget! Och gärna bättre låt. Fattar inte att hon inte åkte ut direkt..
Jag känner mig väldigt gnällig men det var riktigt dåligt.
Petra Mede var lika konstig som vanligt, Anders "Ankan" Johansson hade gjort det så himla mycket bättre. Tycker jag.

Fan, vad jag gnäller. Men de får faktiskt skärpa sig. Systemet var ju också jättekrångligt, bara för SVT vill tjäna pengar på alla som ringer in. Om det hade varit ett bra program hade man först fått se alla bidragen och sedan haft 10 minuter på sig att ringa, för då röstar man ju på bidraget och (kanske) inte på artisten. Och ingen andra chans. Är man ute, så är man. Har man gått vidare så har man. Inget nollställande eller trams.
Jisses, säger jag att det var bättre förr?
Japp, jag gör nog det. Bättre låtar iaf!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0