Konst?

Jag läste både igår och idag i GP att en konstelev skulle göra sitt examensarbete, eller vad det nu var, och klottrade i tunnelbanan.


Hallå?
Varför? Det är fan inte konst. Jag kan hålla med om att graffiti kan vara konst om det är på ställen man får graffa, t.ex. i Mölndal. Men att bara spreja svart på en vägg, är inte konst.
Visserligen är jag ingen "konstkännare" men jag är nog smartare än den killen som vandaliserade.
Varför ska det vara konst om man häller en burk färg på en duk?
"Åh, titta, en get! Det är konst!" "Titta! Ett gem! Det är konst!"
Kan det inte vara som förr, då det var konst om man målade en tavla med t.ex. en snötäckt äng? Är jag "konstig" för att jag tycker så? Living in the past?
Jag är inte galen iaf.
Tycker ni det?

Jag tycker att vi ska sluta ha konstskolor om de ska hålla på sådär.
Jaa, jag blir upprörd för det verkar finnas idioter här i Sverige. Måla en blomma, som man gjorde när man var liten, istället för att förstöra. Så andra slipper stå i timtal och skrubba bort efter dig. Okej?

Jisses..
Nu ska jag springa till bussen och åka in till stan och träffa Aridun.
Union Jack-väskan följer med!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0