Kommunismens illdåd

Just nu lyssnar jag på P1.
Jag väntar på ett program om Audrey Hepburn, om hennes stil som börjar ungefär vid kl. 10.00.
Oftast så lyssnar jag inte på radio. Eller jag brukade inte göra det men när jag jobbar så är det så tyst i affären om inte radion är på. Men P1 brukar jag inte lyssna på.

Iaf. Jag lyssnar lite på några som ringer in och tycker till, eller vad de gör.
Och det ringde in en gubbe som sa "jag vill prata om kommunismens illdåd".
Ni förstår säkert inte varför (inte jag heller egentligen), men jag började asgarva. Det lät så fruktansvärt roligt. Han var så dyster och sa att "det pratas för mycket om nazismen nu för tiden". Gör det?
Har jag inte märkt. Inte alls. Jag har inte hört om det, iaf. Men kommunismens illdåd däremot...!


Nu ska jag lyssna på radio och ligga i sängen med vetekudden.
Sedan ska jag städa.
Good bye, darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0