Höstlista

Fördelar med höst:
  • Mörkt ute - ljust och varmt (förhoppningsvis) inomhus
  • Man dricker varm choklad/te (jag brukar inte göra det på sommaren)
  • Man får inte dåligt samvete för att inte vara utomhus
  • Att se på film och tv/läsa bra bok är extra mysigt
  • Man får ha mysiga och varma halsdukar, mössor och vantar
  • Stickat har mysfaktor 1000
  • Man använder fina gummistövlar och varma jackor/kappor
  • Snart är det jul = julstämning + fina dekorationer
Nackdelar med höst:
  • Det är kallt ute, ofta regnigt och blåsigt
  • Mörkt ute nästan jämt
  • Det kan lätt bli lerigt och slaskigt = blöta skor och fötter
  • Man känner stress inför julen och handla julklappar
  • Blöta vantar är hemskt
  • Halt ute, iaf när det är snöväder
  • Kall näsa är värst

Vad tycker ni? Har ni något att tillägga i min lista på fördelar och nackdelar?

På tal om.. Höst, så är det september och snart slutet på september och då fyller Josie (jag) år. Tänkte önska mig en digitalkamera. Är det någon som har en bra kamera, gärna under 2000, som ni tycker är bäst, skriv gärna en rad eller två vad den heter. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0