Shopping + Mölndalsakuten

Hejsan!
Nu har jag inte bloggat på.. Någon dag.
I fredags jobbade jag och sen var hemma. Vi skulle gått på Improkväll men vi orkade inte och jag skulle kommit lite för sent, så vi skippade det och åt middag hemma och farmor var här och busade.

I lördags hade jag planerat med min svägerska (?) Sara (http://bravaragazza.blogg.se) att vi skulle gå och använda det "presentkort" jag fick av henne på min födelsedag. Då fick jag pengar att shoppa för men det fick bara användas på en shoppingrunda med henne. Sounds nice, va? Bra presentkort, då kunde hon tipsa om vad hon tyckte om för butiker och kläder.
Vi träffades vid elva och gick först och kikade på skor, för jag tänkte kolla på vinterskor och alternativt vinterjacka.
Hittade vinterskor! Dock beiga, frågade om de hade svarta i 38, och det skulle de kika. Efter mig i kön så ville en annan kvinna ha samma sak som jag, men det fanns bara ett par kvar och då fick jag dem för jag stod före henne i kön. Yay!
Kände mig lite elak men men.. De var fodrade och hade gummisula så det verkade bra och det var 30% rabatt. Mycket trevligt. Sara köpte ett par jättemysiga tofflor att ha på vintern.
Sedan gick vi till H&M och jag hittade en duffel och en cardigan. Cardiganen var väl sådär men duffeln var väldigt fin och varm så den slog jag till på. Ville kanske byta till en större storlek så jag får plats med mina stickade tröjor. Så jag ska be Albin byta den imorgon efter hans lektion, för jag jobbar ju alla andra dagar...
Det som var lite tråkigt, som jag märkte igårkväll, var att stövlarna inte var hela. Ena skon hade lossat lite inuti och mamma sa att det var typ papp i skon. Papper i en sko? Hm.. Jag är skeptisk men mamma är ännu mer skeptisk.
Jag ska gå och klaga på Wedins, och få pengarna tillbaka hoppas jag. Får fixa andra vinterskor. Men det var synd för de var sköna och snygga.
Det var väldigt trevligt att vara ute med Sara, vi fikade också på Café Vallgatan. Jag åt en blåbärs-smoothie och en chokladmuffins. Det var gott. Vi satt och pratade jättelänge, eller iaf i en och en halv timme. Vi ventilerade våra jobb, alltid bra. Hon såg saker som inte jag såg, eller hon såg saker på sitt sätt och det var intressant att tänka på.
När jag hade kommit hem så var mamma och Eric ute med Oliver på promenad men han var jätteglad att se mig, trots att han bara har träffat mig en gång innan. Han hade en pinne att gnaga på men när jag ropade lite på honom så kom han tassande med svansen viftande och slickade mig i ansiktet som en liten galning. Så söt!


På eftermiddagen skulle vi på kalas hos min morbrors sambo, hennes dotter fyllde fyra år. Det var trevligt, det var bara mamma, pappa, Albin, jag, morbror + sambo + dotter, min mormor och morfar och dotterns mormor och morfar. Morfarn pratade öskötska. Det tyckte Albin var roligt.
Vi fick bullar, saft och tårta men jag åt inte så mycket för jag hade ont i magen.
Efter det åkte vi hem till Albins föräldrar för att äta lite och umgås. Hans systersöner var där också, och busade.
Mådde inte helt okej, kände mig tråkig och ville helst åka hem för jag hade ont i magen och i huvudet.
Vi fick skjuts av snälle Hans och väl hemma fick jag problem med att andas.
Det pågick i några timmar, trots att jag tog Bricanyl och Betapredtabletter så blev det inte bättre. Albin var snäll och ringde sjuktaxi och följde med till Mölndalsakuten.
Fick komma in med en gång för jag mådde rätt kasst i taxin och jag fick andas ventolin, de kollade blodtryck och dylikt.
Jag fick också en spruta med Bricanyl i magen, det var jätteobehagligt och det gjorde ont. Jag tycker inte om sprutor men Albin höll min hand. Läkaren var snäll och tog mig på allvar och det kändes bra.
Jag blev så himla trött av medicinerna + hög hjärtfrekvens så jag låg och slumrade lite medan Albin satt och broderade och tog kort inne i rummet.

Det blev bättre efter ett tag och lite efter ett fick vi åka hem igen. Sjuktaxi hem igen och sen gick vi och la oss.
Jag somnade och sov ganska bra, hade lite ont i halsen på morgonen men det får jag alltid efter att ha tagit kortison.
Lite trist dock. Så idag har det känts rätt bra.

Jag och Albin tänkte vara duktiga och öva upp min kondition så jag slipper få svårt att andas så ofta, för jag tror att det gör skillnad. Vi skulle promenera men jag ville åka in till Movieline först och kika på julklappar. Det var roligt. Sedan gick vi runt lite och Albin blev hungrig så vi letade efter matställe men hittade Bolagret istället. Aldrig varit inne där men de hade fina saker. Dock inga bra galgar. :/
Vi köpte grytvantar och en grytlapp till mamma, för de här hemma har gått sönder och man bränner sig ibland. De var fina, vita med blommor och så på.
Sedan åkte vi hem. Jag skulle egentligen följt med på kalas idag men jag är lite hes och hade magvärk så jag hoppar det. Inte kul att gå iväg och försöka vara trevlig när man är hes och har ont.
Så vi stannar hemma idag, ser kanske på någon film och tar det lugnt. Får bli frisk tills imorgon.

Jag köpte två filmer på Movieline förresten. En julklapp till mamma och en film till mig själv. The cat returns av Hiroyuki Morita (han som har regisserat Spirited Away, Howl's moving castle, Kikis expressbud, My neighbour Totoro m.fl.) Jag tror jag ska se den senare, efter Gordon Ramsay's The F word. Den är väldigt bra, han lagar god mat och jag blir jättesugen. Mindre bra kanske, men jag ska äta snart. Makaroner och hemmagjorda köttbullar. Och samtidigt ska vi se på Sex and the City-avsnitt.

Det man har att se fram emot i veckan är Spadag! Spaövernattning med massage och ögonbrynsformning!
Och så har mamma pratat med sin syster om att vi ska åka upp till Falun och hälsa på. Det vore jättekul. Jag får prata med chefen om att vara ledig en lördag eller så.
Men nu ska jag gå och göra makaroner!
Goodbye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0