Första advent

Idag är det söndagen den 30:e november, och då alltså även första advent.
Det är lite småmysigt ändå.
Jag brukar inte vara så julig, faktiskt, men i år känns det av. Inte förra året, då var jag student och fattig men nu jobbar jag och kan köpa fina julklappar till folk och det gör mig glad.

Vi skulle åkt till IKEA igår men så blev det inte. Vi åkte in till stan och fixade lite julklappar på Åhléns och Movieline där jag köpte en film eller två till mig också.

Musikal som lär vara väldigt bra.


Är Goro Miyazaki bror med Hayau Miyazaki, som gjort Spirited Away? Krångligt.


Denna fick jag i veckan. Jag fick även När Harry mötte Sally, som jag aldrig hade sett. Den var bra. Och denna har jag sett massor av gånger. Johnny.. <3

Det var ganska kul i stan. Efter det var vi på middag hos mormo och morfar och det var trevligt. Släkt och god mat, och jag har inte behövt åka in till akuten denna helgen! :)
Känns skönt.
Oliver var med igår och busade. Han fick dock inte den goda maten vi fick.

Vi åkte till IKEA idag istället. Vi hade siktet inställt på nattygsbord och kika på skrivbord. Vi kikade på skrivbord, men det är svårt att bestämma sig. Får återkomma med det där. Vi kom hem med ett snyggt, brunsvart nattygsbord som Albin och jag har byggt ihop. Jag byggde lite bara, Albin gjorde det mesta men jag är en mycket bra hjälpreda.
Vi fick inspiration av garderober så vi ska fixa till lite i våran. Jag vill gärna ha krokar jag kan hänga mina väskor på. Men får se hur det blir, vill egentligen inte fixa och trixa för mycket för man kanske ska flytta hemifrån snart och då känns det onödigt att ha gjort så mycket här hemma.
Iaf, här är bilder när vi byggde nattygsbordet:

Albin skruvar.


Jag skruvar och har mig.


Albin är farlig med hammaren.


Slutresultatet!

Jag tycker den blev väldigt snygg. Jag kan ha lite böcker och tidningar i en låda, Albin kan ha sina pluggpapper och grejer och mina väskor och lite så. Vi har inte lagt i något än för vi ska dammsuga under sängen och så först. Då är det ju lättare att flytta på den om den är tom. Men men.
Det var kul att bygga nattygsbord! Vi tog bort min gamla saccosäck som har stått där, som vi har lagt papper i. Onödigt. Men nu är den borta, lite mer plats och bättre förvaring.


Mamma Mia! var jättebra! Jag tyckte verkligen om den och det gjorde mamma, pappa och Albin också. Vi satt och trivdes. Jag gillar musikaler och en musikal där kan man nästan alla låtarna är ju ännu bättre. Det var också kul att alla skådespelarna sjöng. Det brukar ju vara så i Sverige att när man är med i en film där det ska sjungas, så får man bara rollen om man kan sjunga bra och är en bra skådespelare. I USA är det ofta så att de har skådespelare för rösten och så någon annan som sjunger.
Konstigt, men men..

Det var sista avsnittet av Gordon Ramsays the F word idag. Tusan, det var ju roligt.. Jaja.
Nu är jag trött och jag borde sova.
Ha det fint, så hörs vi.

Nightie night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0