Further under the duvet

Marian Keyes är nog min favoritförfattare av alla! Jag älskar böcker, jag läser några i veckan men hennes tröttnar jag aldrig på. Min favorit av alla är nog När Lucy Sullivan skulle gifta sig eller Sushi för nybörjare.
Innan jag hade läst hennes böcker såg jag Sushi för nybörjare i bokhandeln och tänkte "Bah! Sådant skräp ska jag väl inte läsa, jag är mer kultiverad än det!" (Och det ska komma från mig som gillar att läsa serier..)
Men nu kan jag inte fatta att jag tänkte så. Mamma gillar inte hennes böcker för hon tycker att de dricker för mycket i dem, men jag mår alltid så bra när jag läst en bok som hon har skrivit. Har också blivit lite besatt av En shopaholics bekännelser och de andra; En shopaholic i New York, En shopaholic säger ja och (fast den inte har med de föregående böckerna att göra är det ändå samma författare) Mina hemligheter. Lauren Weisberger är också en favorit.


Om man ska tala om något annat än böcker så kan jag berätta att jag har varit hos vårdcentralen idag. Jag har kämpat för att få en tid så de kan kolla vad det är för fel på mig. Och, efter att bara ha väntat i tio minuter eftersom jag var för tidig, så fick jag prata med en väldigt trevlig läkare som efter en kvart inte bara hade skrivit ut ett recept till min allergi utan också gått med på att skicka en remiss till Sahlgrenska och deras allergolog. Och jag som trodde att jag skulle vara tvungen att tjata och försöka övertyga henne att jag hade rätt men det slapp jag som tur var. Tycker inte om att tjata på folk som har makt, aldrig bra.

Intet nytt på jobbfronten, trots att jag skickar ut ansökningar till höger och vänster och upp och ner.
Börjar bli innerligt trött på att gå runt och såsa här hemma. Alla andra i familjen tjänar ju pengar och har något att gå till men jag bara sitter här hemma och läser böcker eller spelar spel. Har iaf gjort en av mina tentor, den andra i grammatik kommer i april så jag har ett litet tag på mig. Ska börja plugga på måndag i nästa vecka men kan slappa denna också. Och söka jobb såklart!


Jag väntar på ett par stövlar som jag har hittat på internet, men de kommer ju aldrig. Innan har jag verkligen letat i alla skoaffärer i hela Göteborg men inte hittat något jag gillat. Har också letat lite på internet men utan napp. Men sedan! Jag hittade ett par svarta, fina utan klack så mina fötter slipper att dö. Trodde de skulle komma i denna veckan (den är visserligen inte slut än) men man vet ju aldrig.

Har också hämtat ut Kent-biljetter! Kent på Slottskogsvallen i juli med kusin Cajsa. Det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot det, fast jag såg dem så sent som i november.
Kent kommer ju till Arvikafestivalen också men jag vet inte om jag har börjat ångra mig. Albin ska ju jobba där som vanligt, och jag hade liksom tänkt att det kunde vara kul att jobba som funktionär men sen kom jag på hur jag alltid mår under festivaler. Det blir ganska ensamt eftersom alla har sprungit iväg någonstans, varmt och trist eftersom jag har så svårt att roa mig själv... Jag vet inte. Jag kanske ändrar mig sen igen, får se hur det blir.

Mitt liv känns ganska stabilt, dock utan jobb och pengar men det kunde ju vara värre. Ny säng, ommöbleringen i rummet, snart nytt skrivbord; det känns ganska bra. Har en ny plan: att ta ner det mesta på fondväggen och istället gå och hitta en riktigt snygg filmaffisch eller två och bara ha dem där. Ska såklart spara alla collage i min pärm men det känns lite för fullt för tillfället.
Får se hur det blir med mitt rum. Och mig. Och allergi. Och jobb. Och...

Kommentarer
Postat av: sedel

ja, det får vi verkligen göra käre vän! Drömde förövrigt om dig inatt. Du skulle gifta dig med Albin, men jag var icke bjuden! Jag stog där och hjälpte dig på med bröllopskläderna / som var lila) och du sa: Nej, vi är redan för många i den här soppan. Sen fick jag ett flak öl som jag skulle dricka i badkaret...Detta utspelade sig förövrigt hos hemma hos coffan...skum dröm.

Men fika inom en snar framtid låter som en god idé

2008-03-12 @ 08:26:54
Postat av: sedel

ja, men visst! Fika i helgen. Lördag på dagen kanske? Eller har du diverse planer? Eller så kanske vi kan softa i Mölnlycke.

2008-03-12 @ 13:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0