Die hard or die hard?

Jag förstår inte varför USA är så besatta av att göra filmer där de attackeras och terroriseras. De kanske tänker att det är bra att prata om det, så kanske det försvinner? Jag vet inte men Die Hard 4.0 är lite för fånig.
Bruce Willis är gammal och hänger inte med i tekniken så de tar in en ny version av Neo (från The Matrix) som hackar och har sig (and saves the day?). Det enda som är lite roligt är väl att Kevin Smith är med och leker überhacker.
Maggie Q kämpar i högklackat och tajta kläder och fast hon blir påkörd av en bil i hög hastighet ger hon inte upp med sina kung fu-moves utan fortsätter försöka sparka Bruce Willis häck.
Det är ju lite fånigt men ändå kikar jag på den, skumt.

Varning! Spoiler Varning!

Det absolut sämsta är ju i slutet när han skjuter sig själv i axeln och ändå överlever och ser sin dotter som (of course) blir ihop med wannabe-Neo Justin Long. Jaja, kanske bara jag som blivit för gammaldags.


Anyways, det roliga som har hänt på senaste är att jag äntligen har fått jobb! Jag har sökt och sökt, och äntligen har jag fått ett. Där jag verkligen vill jobba! Unbelivable!
I den lilla bokhandeln i Mölnlycke Centrum, där jag för övrigt praoade i nian, har lyckliga jag fått jobb.
Jag vet inte än hur jag ska jobba, hur mycket lönen är på exakt, men det får jag nog reda på imorgon för då ska jag jobba bredvid chefen. Det är lika trevligt som förr, om inte trevligare. Okej, jag kan inte priser på allt än men har bara jobbat två dagar än. Massa småpryttlar som är omärka, alla kort och alla pennor. Men jag lär mig nog det sedan. I fredags jobbade jag för första gången och fick mestadels stå i kassan för att få in vanan igen. Igår jobbade jag tills vi stängde så jag fick lära mig den rutinen. Det är fruktansvärt roligt och jag hoppas att jag får jobba mycket!
Hittills har kunderna inte varit jobbiga alls, mest trevliga faktiskt. Några gnälliga men det är så det är.

Det känns som allt går min väg, verkligen!
På kvällarna har jag dock börjat bli orolig. Vet inte riktigt varför det är så, men jag tror att det beror på att jag är rädd för att bli sjuk eller att jag måste ta min i behov-medicin för av den får jag förhöjd hjärtfrekvens (snygg term va?). Fick brev idag av allergologen dock, och inom 3 månader kommer jag få komma dit och testa mig. Jag hoppas det går fort, och så kanske jag kan byta min medicin så jag slipper vara så orolig på kvällarna. Jag försöker motverka det genom att gå upp tidigt så jag är jättetrött på kvällen så jag bara somnar och slipper oroa mig. Är det normalt beteende?
Det ordnar sig nog, misstänker jag.
Är rätt nöjd för tillfället. Nya stövlar, en fin hängselklänning, snygga toppar, heta jeans.. Allt funkar. Albin är fortfarande lika gullig, 1 april har vi varit ihop i ett halvår. Love, love, love is in the air.

Hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Mr . Pitt

jag tyckte att Dh4 var rolig som fan :)

2008-03-20 @ 01:36:40
URL: http://mrpitts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0