Tipspromenad, allsång, Pistvaktskompis, stulen dator m.m.

Igår var det garden party i Mölndal. Mina sysslingars pappa firade att han fyllde 50 med ett band, en kock som lagade gott kött och allmänt massa folk som jag inte kände. Kände bara släkten och någon enstaka granne. Illa.
I Klassfesten, ni vet den filmen med Björn Kjellman, där sitter de vid olika bord och vid ett bord har de ju jätteskoj.
Så lät det från bordet bredvid vårt. Men jag kände inte för att vara med vid det bordet, jag trivdes bra vid mitt. (Vi skrattade inte samtidigt för att visa hur roligt vi hade heller)

Det började med lite mingel men då ringde Albin så vi pratade lite först. Sen var det mycket grattis grattis till förlovningen från släkt som jag inte träffar så ofta.
Dags för tipspromenad! Det var svårt. Jag är lite allmänbildad tycker jag allt, men inte såna där google-frågor. Är dock inte sur för jag inte vann. Tipspromenaden skulle innehålla datum eller namn som hörde ihop till familjen Johannesson som vi var hos. Det kunde man ju inte veta men det var kul när de berättade varför de hade tagit just det datumet eller dylikt.

För att göra en lång kväll kort (från 18-23, iaf för min del) så åt vi och hade trevligt. Vissa hade lite för trevligt. Det är lite kul att se vuxna få lite för mycket i sig, medans man själv har helkoll.
Det blev lite dans och jag fick upp släktingar på dansgolvet. Det betyder inte att jag själv dansade och bjöd upp utan tjatade på släktingar tills de gick och dansade för att komma ifrån mitt tjat.
Morfar dansade med mormor och mormors systrar, mina sysslingar dansade med sin farmor och hennes systrar, mamma dansade med pappa osv.
Jag tyckte att det var roligt. Vill gärna att andra har roligt så jag kan ha roligt på deras bekostnad. Iaf mina föräldrars.
Det blev lite allsång, personalchefen från Liseberg höll i den. Kunde några melodier men inte Rosa på bal.

50-åringen själv höll också ett tal. Han berättade vilka alla som var där, vilka de var och hur de kände honom och så. När han kom till mig sa han att jag var hans liftkompis, fast vi inte har åkt skidor ihop på säkert 5-6 år. Och Pistvaktskompis var jag, och det kunde jag hålla med om. Vi gillar båda Pistvakt även om han är mer förtjust än jag. Mamma kallade han för "ordentliga kusinen" och det stämmer nog.
Hade ett samtal med mormor om hennes busiga barn. Då sa hon att min morbror, Gosemose, inte alls var busig, men han är ju nästan värst. Alla har de fått busighet av morfar. Überbusen av dem alla.
Efter den kvällen fick jag höra då att min morbror kallades för Gosemose när han var liten. Man lär sig något nytt varje dag. Vi skrattade. :)
Jag satt bredvid Sara och vi pratade om buggkvällar, utgång och lite diverse. Mycket trevlig tjej, som dessutom läser min blogg. Eloge!
Känner nog inte tillräckligt mycket folk som sitter vid datorn och orkar läsa nya blogginlägg hela tiden. Eller jo, det gör jag nog men ingen av mina datanördsvänner vill läsa en tjejblogg, misstänker jag. Om jag inte ändrar mig och börjar skriva om häftiga dataspel och irc. Men icke.
Det här är ingen nördblogg.

Albin messade mig inatt vid tio i fem (vet inte varför jag var vaken då) att hans dator var borta. Jävla festival. Mamma och moster Eva sa att det finns massor av skumma människor på festivaler, även fast de aldrig varit på en festival. (Mamma har varit utanför) Visserligen så är det sant, men jag tänkte att det nog bara är någon som har flyttat den eftersom vem vet att det finns kontor med datorer på festival? De vill väl bara supa, knulla, se band, sova, supa, ligga lite i lera osv. (Har varit på festivaler men ingen var riktigt lerig. Kanske Hultan noll5. Iaf på campingen.
Men så jävla dålig stil. Moster Eva sa att han nog var ledsen för att hans bästa vän datorn var borta. Jag tycker mest det är synd att han hade så mycket på den. Vet inte om han hade någon extern med sig men om han hade det och den också blev stulen så är det ju skitkasst. Så dålig stil.

Måste ringa honom nu och kolla om det har hänt något mer. Ska också åka tillbaks till landet.

Välkommen åter till Josies blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0