Är det någon där?

Har börjat läsa om Marian Keyes senaste igen (se rubrik) och som vanligt är den helt underbar. Jag förstår inte hur en författare kan skriva bara bra saker. Hon har inte gjort något dåligt, allt är fantastiskt och roligt och man tröttnar aldrig. Konstigt men väldigt trevligt.

Igår var Albin och jag och såg Guldkompassen på bio. Jag tyckte den var himla bra faktiskt, måste läsa böckerna så man förstår lite mer och får reda på slutet. De ska väl göra en triologi igen, as usual. Alla filmer (känns det som) blir triologier, påstod Albin igår och vi hade en lång och konstig diskussion på bussen hem. Tre är heligt tal, men också sju? Jag blev lite förvirrad när vi sen kom in på Hare Krischna, London och spåtanter. Det brukar bli så, när jag är i farten.


Antagningsbesked från VHS (studera.nu) sa att jag är antagen (ordentligt?) efter andra antagningsbeskedet. Och nu börjar jag ångra mig lite. Har en tenta (hittills, vet inte om grammatiken än) efter mig och måste nog göra den i vår nu när jag går fortsättningskursen och det känns.. Lite stressigt? Om jag koncentrerar mig på den kommer jag väl få fortsättningskursens tentor efter mig. Fast mamma säger att jag överreagerar. Bah.


Jag älskar Albin så himla mycket, det känns verkligen som om vi har kännt varandra jättelänge men fortfarande är vi nykära (bara varit ihop i tre månader, kännt varandra i fyra). Och vi vill så gärna flytta ihop tillsammans men det är ju nästan omöjligt att få tag på en lägenhet om man inte har två mille att slänga ut på en insatslägenhet. Väldigt synd men det är så det är.. Vi får hoppas på det bästa.



Idag ska jag pyssla med massa saker. Lämna tillbaks böcker, låna nya böcker, städa huset, göra klart uppgift 4, hjälpa Sissel med att söka in till universitetet och blogga. Och blogga gör jag ju nu, så det är bara resten kvar.
Bråttom, bråttom.
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0