Sjukhusvistelse nr. 2

Jag blir så trött. Både på mig själv och på sjukhuset som inte lagar mig rätt första gången jag var där.
Förra helgen, på natten mellan lördag och söndag, kunde jag inte sova för det kliade i hela ansiktet och i gommen och jag nös mer än vanligt. (Allerginysningar händer mig varje dag ungefär) Jag panikade och väckte mamma vid halv tre och hon ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in, så pappa och jag åkte till Mölndals sjukhus och jag fick komma in direkt. Det var ifs ingen i väntrummet förutom en mamma och sin bäbis. Doktorn klämde på mig och lyssnade på mina lungor och sen fick jag betapred (kortison) och sen vilade jag till fem, då jag kände mig bra igen och kunde åka hem.
Det var mer otäckt igår när jag upptäckte att det inte bara kliade i ögonen och lite i gommen utan att det kändes som något satt fast i halsen, tänk chipsbit, och det försvann inte fast jag drack massa vatten. Ännu mer panik eftersom mamma jobbade och pappa var hos farmor, bara Albin och jag hemma. Panikringde till pappa som susade hem och vi fick lämna Albin hemma eftersom pappa hade lilla bilen (plats för två, om ingen vill ligga i bagaget, det har jag gjort en gång, inte så pjåkigt) och för att min säng skulle levereras mellan tre och fem och vi visste inte när vi skulle komma därifrån.
Ännu en gång fick jag komma in direkt för jag hade andningssvårigheter och det kändes som det var något tungt som låg på mitt bröst (tänk jättetjock bok, fast det var det inte såklart). Det var lite nervös men sen när de sa att jag skulle lägga mig på en säng i korridoren och de körde in mig till ett stort rum, då blev jag nervös och när de snackade om EKG och kanyler i armen sa jag stopp. Inga sprutor! sa jag, och de gjorde som jag ville. Blodtrycket var okej, så jag fick rullas in på ett rum. (Rullas! Jag kunde ju gå, jag hade inte skadat benen precis) Efter ett tag kom läkaren, som såg ut att vara tolv år men kanske var 27 och han drog upp min tröja över mina bröst (! hade dock bh men tänk what if not?) och kollade lungorna. Han kunde kollat det uppifrån tycker jag, för tröjan var lite urringad men man vet inte hur läkare tänker. Han trodde att det var en astmagrej så jag fick betapred igen och sitta och andas i en lutfrörsvidgande medicinsak, som för övrigt min bror använde när han hade astma. Det smakade lite otäckt men kändes bättre när vattnet hade tagit slut. Halsen hade nog svullnat upp, det var därför det kändes som något satt fast där, ganska scary.
Doktorn klämde lite till på mig och jag fick andas och han lyssnade och sen sa han att skulle skriva ut två stycken inhalatorer som jag ska gå och hämta ut på Apoteket snart.

Ja jisses. Har beställt en tid hos vårdcentralen så de kan testa mig så jag verkigen kan få reda på vad det är jag är allergisk mot och om jag nu har astma, vilket jag inte tror för då borde det väl kommit när jag var litet barn. Men skönt att jag ska dit och få det utrett på riktigt så jag slipper gå runt och undra om jag är allergisk mot det där, eller det här.


Alla hjärtans dag blev jättebra!
Albin fick ett kort av mig, där jag skrev hur mycket jag tyckte om honom, eftersom jag inte hade råd med mer, poor little poor girl. (?) Av Albin fick jag två elektriska ljus, som pappa sa finns i farfars minneslund, och Sims2 Jorden runt, där man kan åka på semester och ha sig. Jättekul, och jättegulligt av honom!
Melodifestivalen var helt okej, Rongedalbörderna gick vidare och det tyckte jag var jättekul, för det var dem vi tyckte var bäst. Som en blandning av Mika och Scissor Sisters, och det gillade jag. Vi röstade några gånger, och dansade lite när de fick spela en extra gång.


Nu har jag bloggat klart och jag ska läsa Bostadstidningen och sen ut och gå en promenad för solen lyser och det är fint väder. Måste tvinga med Albin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0