True Colors

Jag älskar Björn Borgs video Love for all. Den är jättefin, och jag älskar låten som Ane Brun sjunger. (True Colors)
Jättevacker.

Fina videon.

Inte för jag bryr mig jättemycket om Björn Borg men det här har han (eller andra?) gjort bra.


Imorgon är det julafton. Det känns som det är fredag, det sa jag till Elin också. Det tyckte hon med.
Anyway. Det har varit jättehektisk dag, vi har sålt supermycket men det har ändå varit trevligt.
Plus att jag fick julklapp av min chef! :D
Jättesnällt. Jag fick ett fint kort (hemligt vad som stod) och te och lite vin.
Sedan bjöd jag Elin på lussekatt och julmust, som tack för hon har hjälpt till. Och så är hon trevlig också. Hon blev jätteglad, och då blir man ju själv jätteglad. Jag gillar att se när andra blir glada.
Imorgon jobbar jag sjävl dock. Det ska nog funka, jag tar med mig en bok om det inte kommer så många, så kan jag ha något att göra iaf.
(Elin och jag fixade nämligen allt som behövde göras idag.)
Idag jobbade jag i kjol. Kändes lite konstigt, brukar alltid ha jeans för det är så praktiskt om jag ska lyfta saker som är dammiga och smutsiga typ. Men jag kände mig fin.
Och imorgon ska jag ha den fina röda paljettklänningen. Inte på jobbet, men efteråt hos mormor.


Idag var det en begravning. Jag kunde inte vara med, för jag jobbade. Jag kunde inte ta ledig, det är ör ju dagen före julafton. Men jag hade hemskt gärna ha velat vara där och ge mitt stöd.
Det var fint, har jag hört. Ledsamt förstås, men ändå fint. Och det är viktigt. Jag mindes inte så mycket av farfars begravning för ungefär ett år sedan, jag grät mest hela tiden. Minns att jag fick näsdukar och att de pratade om farfar och jag tänkte på att han hade gjort, och vi hade gjort tillsammans. När vi fiskade, han älskade att fiska..
Och om jag bara tänker på hur han svarade i telefon så hör jag det i huvudet.
Det gör mig lite ledsen nu.. Det är svårt att minnas. Ibland.
This is the closest thing to crazy I've ever been. Being close to crazy is being close to you.

Nu ska jag betala en räkning och sedan se på fler avsnitt av Nissene på låven.
Jag hoppas att alla som läser min blogg kommer att ha en underbar jul, och att ni får vara med alla som ni älskar och tycker om.
Jag vet inte om jag bloggar alls imorgon, annars hörs vi på juldagen.
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0