Städ-Josie


Har äntligen fixat med tidningarna i hyllan.

Ja, jag tog mig i kragen idag och städade bland mina tidningar, Det ser mer ut nu, men det känns mycket bättre. Har sorterat i tre högar; en med Elle och Solo, den andra med Bon, Cosmopolitan, Glaze och Chic och den tredje med Sofis mode och Glamour. Jag vet, jag är tidningsbög.
Tidning-o-holic. Typ.
Jag kan inte riktigt svara på varför jag vill spara på dem. Det känns... Bra?
Albin frågade om jag läste om dem, eller varför jag nu ville ha dem kvar (för ärligt talat så tar de en massa plats). Jag kan verkligen inte svara på det.
Lika lite som jag kunde svara på varför jag hade köpt ännu en väska igår..
I had to have it?
Jaja.

Tog några bilder på väskan, fast de blev inte jättebra. Men ni känner mig, så jag orkade inte fixa till dem.
Enjoy anyway.

Ser lite skrynklig ut men så är inte fallet. Bara lite.


Dålig bild, med blixt i smutsig spegel. Sorry.

Den ser lite.. Tom ut. Jag har inte lagt i så mycket saker i den än. Vill inte lägga i för mycket för då kanske den.. Blir konstig?
Anyway. Jag har städat rummet idag. Kändes bra. Så dammigt. Speciellt under sängen och på mattan. Den måste verkligen bytas ut. Den drar år sig allt. Och det syns så himla bra på den, om den är städad eller inte.
Vit/beige matta är inte så smart. Måste hälsa på IKEA igen. Trevligt.
Jag måste försöka ordna ett nytt skrivbord också... Men allra först borde jag kanske rensa ur alla lådor. Ska jag verkligen spara allt jag har i dem? Tåls att tänka på.


Jag blev bjuden på nyårsfest hos Eric och Sara igår. Blev jätteglad!
Sara och jag pratade lite i söndags om hon visste vad hon skulle göra på nyår, och det visste hon inte. Hon frågade mig om jag visste vad jag skulle göra men det visste jag inte heller.
"Men jag har en klänning!" sa jag.
"Jag med!" sa Sara och vi skrattade.
Typiskt tjejer, va? :)
Ganska kul. Man är bra förberedd i alla fall. Men nu har jag en anledning att använda min klänning. Och det kommer nog bli jättekul. Deras kompisar är roliga att umgås med, och jag betraktas inte (inte jämt iaf) som Erics lillasyster och det känns skönt.
Har fixat skor också.. Kanske bäst att börja planera frisyr och sminking också?
Naaaah. Kanske inte än.


Jag kan verkligen inte smälta att det bara är en vecka kvar till julafton. Dagarna bara susar förbi. Men ändå så känns det långsamt. Skumt. Och jag är ledig imorgon också och då kommer dagen susa förbi. Och sen ska jag jobba från 14 på fredag och sen lördag, ledig söndag förhoppningsvis och sedan måndag och tisdag med jobb och sedan är det julafton. Jag får prata med chefen om att alla andra affärer har ju stängt på jul, så det borde vi också få ha.
Annars blir jag lite ledsen, vill ju träffa släkt..
Albin och jag har bestämt att vi firar jul med våra familjer i år. Det blir lättast. Det är svårt att få alla nöjda men det känns bäst detta året. Så får vi se hur det blir nästa år. Då kanske vi har egen lägenhet och folk kan fira lite jul hemma hos oss? Kanske.. :)

Nu ska jag läsa lite modetidningar och vila mig, för det blir träning vid sju. Jag var pepp förut men nu är jag lite trött. Har dammsugit och lyft saker och haft mig, så jag är lite utmattad.
Men det kommer kännas bra, det vet jag.

Bye-eee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0