Julstress

Förlåt att jag inte skrev något igår.
Det var en slapp dag innan jag började jobba och efter det så var jag så himla trött och orkade ingenting. När klockan var halv ett (på natten) och jag skulle börja jobba vid tio, så kom jag på att jag hade glömt att blogga.
Men skit samma, ibland har jag skrivit två inlägg någon dag, så det väger upp det, tycker jag!

Idag har det varit otroligt jobbigt att jobba. Har huvudvärk.
Det var massor av folk i butiken. Vilket är jättekul men måste alla komma på en gång? :P
Fick stressa runt med kort och påsar och växel och leenden. Och så räknade jag fel två gånger. Den ena gången tyckte personena att det inte gjorde något utan hjälpte mig räkna rätt, vilket var väldigt snällt. Ros till dem!
Andra gången var det inte mycket fel men personerna vägrade inse att kort kostar så mycket, iaf när man väljer just den sorten. När jag hade räknat rätt och gett tillbaka nio kronor så stod den ena och envisades med att det var fel fast den yngre fattade att jag hade räknat rätt och gett ett bra kvitto. Enivsa jävel, ris till dig..
Det var det enda som var negativt idag, att någon fortsätter vara sur fast det blev rätt.
Okej, jag förväntade mig inte ett leende och ett tack, men kan man inte bara låta det vara (när det var rätt!) och gå hem?

Aja, ska inte låta det förstöra resten av dagen.
Nu tror jag bestämt att det blir pepparkakshusbak snart. Vi ska bara kolla julkalendern först.
Sedan får jag slappa.

Såg Weird Science igår, och slutet idag. Den var konstig, men rolig.
Igår köpte jag en bok som vi hade fått in i affären också!

The Tales of Beedle the Bard av J.K.Rowling.

Jag ska inte avslöja, för den som inte har läst den sista Harry Potter-boken men de använder sig av denna i sista. Och så hade J.K. skrivit denna efteråt, som inte hör till själva serien, om ni förstår. Jag blev iaf eld och lågor och köpte den med min personalrabatt. Ska läsa den ikväll!

Nu bär det av till TVn.
Ha en underbar Lucia och helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0